loading...
انجمن رزمندگان و جانبازان زیر 25 درصد
آخرین ارسال های انجمن
abedi بازدید : 38 سه شنبه 05 اسفند 1399 نظرات (0)

🔺️پنجم اسفند روز بزرگداشت خواجه نصیر‌الدین طوسی و روز مهندس بر کلیه مهندسان عزیز پرتلاش مبارک باد.🌹

abedi بازدید : 192 پنجشنبه 11 بهمن 1397 نظرات (0)

س🔵 - سلام خسته نباشید،میخاستم ازتون سوال بپرسم که افزایش حقوق برای جانبازان زیر۲۵درصد انجام میشود یانه..ممنون میشم اگه جواب بدین


ج🔴- سلام اگر منظور شما كمك معيشت است كه همواره برابر حداقل حقوق كاركنان دولت  كه هر ساله توسط هيئت وزيران تعيين مي شود ،‌پرداخت مي شود .

abedi بازدید : 120 پنجشنبه 11 بهمن 1397 نظرات (0)

س🔵 - سلام خسته نباشید،میخاستم ازتون سوال بپرسم که افزایش حقوق برای جانبازان زیر۲۵درصد انجام میشود یانه..ممنون میشم اگه جواب بدین


ج🔴- سلام اگر منظور شما كمك معيشت است كه همواره برابر حداقل حقوق كاركنان دولت  كه هر ساله توسط هيئت وزيران تعيين مي شود ،‌پرداخت مي شود .

abedi بازدید : 110 چهارشنبه 23 آبان 1397 نظرات (0)

🔰معرفی 12 هزار ایثارگر از طریق صندوق اشتغال و کارآفرینی برای دریافت وام


▫️نماینده ولی فقیه، معاون رییس جمهور و رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: در سال‌های 1396 و 1397، 12 هزار نفر از ایثارگران از طریق صندوق اشتغال و کارآفرینی ایثارگران به بانک‌ها معرفی شده‌اند تا وام‌های خوداشتغالی دریافت کنند. 


▫️به گزارش «ایثار»، چهارمین جلسه هیئت امنای صندوق اشتغال و کارآفرینی ایثارگران روز سه‌شنبه 22 آبان ماه به ریاست حجت‌ الاسلام‌و المسلمین سید محمدعلی شهیدی نماینده ولی فقیه، معاون رییس جمهور و رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران و با حضور اعضای هیئت امنا، هیئت مدیره و مدیرعامل این صندوق برگزار شد.


▫️حجت‌الاسلام‌والمسلمین شهیدی در این جلسه با اشاره به اهمیت بسیار زیاد مسئله اشتغال گفت: یکی از اولویت‌های اصلی بنیاد در سال 1397 مسئله اشتغال است و ما تمام تلاش خود را برای ایجاد اشتغال ایثارگران انجام می‌دهیم.


▫️وی افزود: در ابتدای حضور در بنیاد در سال 1392 تعداد ایثارگران جویای شغل حدود 60 هزار نفر بود که با تلاش‌های صورت گرفته در 5 سال گذشته 95 هزار شغل توسط بنیاد برای ایثارگران ایجاد شده است. همچنین در سال‌های 1396 و 1397 نیز 12 هزار نفر از ایثارگران از طریق صندوق اشتغال و کارآفرینی به بانک‌ها معرفی شده‌اند تا وام‌های خوداشتغالی دریافت کنند. با وجود این تعداد شغل ایجاد شده، در حال حاضر 62 هزار نفر از ایثارگران عزیز جویای شغل هستند.


▫️نماینده ولی فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران تأکید کرد: البته باید به این موضوع توجه داشته باشیم که متوسط نرخ بیکاری در کشور 12 و 2 دهم درصد است که این میزان برای جامعه ایثارگری حدود 4 درصد یعنی یک‌سوم میزان متوسط جامعه است، اما باید نهایت تلاش خود را در جهت ایجاد زمینه‌های شغلی برای این عزیزان نیز به کار گیریم و یکی از بخش‌های مورد توجه ما در این مسیر صندوق اشتغال و کارآفرینی ایثارگران است تا از طریق آن بتوانیم به ایجاد اشتغال ایثارگران کمک کنیم.


▫️معاون رییس جمهور با اشاره به میزان تسهیلات در نظر گرفته شده توسط صندوق اشتغال و کارآفرینی ایثارگران برای سال 1397 گفت: 750 میلیارد تومان تسهیلات روستایی با سود 6 درصد و در مناطق مرزی با سود 4 درصد در سال جاری برای ایثارگران در نظر گرفته شده است. همچنین 250 میلیارد تومان هم به عنوان سایر وام‌ها در نظر گرفته شده که 120 میلیارد تومان از این مقدار وام‌های قرض الحسنه هستند.


▫️رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران خطاب به اعضای هیئت مدیره و مدیرعامل صندوق اشتغال و کارآفرینی ایثارگران گفت: باید بکوشید نهایت تلاش خود را برای جلب رضایت ایثارگران به کار گیرید. همچنین لازم است بر مبنای شرح وظایف و طبق اساسنامه حرکت کنید و پس از ارائه وام به ایثارگران نیز بر روند اشتغال‌زایی نظارت داشته باشید.

abedi بازدید : 194 یکشنبه 08 مهر 1397 نظرات (0)

س - باسلام هرآزاده یک مقطع تحصیلی بالاتر برایش محاسبه میشود آیا اگرجانباز هم باشی همان یک مقطع است یا دومقطع محاسبه میشود ممنون


ج- اجتماع عوامل ايثارگري نمي تواند مقاطع متعدد تحصيلي را به همراه داشته باشد. بنابراين با هر تعداد عنوان ايثارگري فقط يك مقطع تحصيلي بالاتر به شما تعلق مي گيرد.

abedi بازدید : 141 یکشنبه 08 مهر 1397 نظرات (0)

س - سلام خسته نباشی برادر بزرگوار بنده در تاریخ 81ازکارافتاده شدم در تاریخ 85 از حالت اشتغال استفاده کردم ودر تاریخ 95 بازنشسته شدم  سوال بنده این است ایااز سال 81 تا 85 که بنده در اداره کارمی کردم میتوانم علاوه بر حقوق اصلی طلب حقوق حالت اشتغال نمایم   و ایا حقوق بازنشستگی من دقیقا باید از اخرین فیش حقوقی بنده که در ان فوق العاده ایثارگری هم منظور شده استفاده  گردد

و همچنین من در زمان قبل از استفاده کردن حالت اشتغال کارشناس رتبه 2 بودم که از ان زمان تا سال 95 هیچ ارتقا رتبه به من داده نشده حال انکه اگر حضور فیزیکی در سر کار میداشتم ارتقا رتبه می گرفتم ایا این طبق قوانین درست است 

خواهشمندم در جواب اشاره به شماره نامه ها نمایید تا بتوانم پیگیری نمايم


ج- منع قانوني براي دريافت حقوق حالت اشتغال براي ساهاي 81 الي 85 وجود ندارد هر چند مسير سختي است و تحقق اين حق توجيه بسياري از مسئولين را مي طلبد كه در فهم موضوع بسيار مشكل دارند.

حقوق بازنشستگي شما بر اساس ماده 40 قانون جامع ، بر اساس آخرين حقوق و مزاياي دريافتي بايد پرداخت شود و فوق العاده ايثارگري هم شامل آن است .

حسب قانون  با مشمولان حالت اشتغال در كليه مقررات همطراز شاغلين رفتار خواهد شد . ارتقا رتبه شما بايد مانند شاغلين انجام شود و چنانچه اقدام نشده و پيگيري اداري شما نتيجه نداده است از طريق كميسيون ماده 16 اقدام كنيد .

abedi بازدید : 113 شنبه 07 مهر 1397 نظرات (0)

آیا قانون فاقد ضمانت اجرا نیز وجود دارد؟



پاسخ مثبت است. علیرغم توجه قانونگذار به وضع ضمانت اجرا برای قوانین مصوبه ، در قوانین مختلف با مواردی مواجه می شویم که فاقد ضمانت اجرایی می باشند ، که این امر گاه به دلیل مسامحه بوده و گاهی نیز به دلیل شرایط خاص آن موضوع ، وضع ضمانت اجراء برای آن میسر نمی باشد. البته این به معنی فاقد اثر بودن آن بخش از قوانین نیست و در هر حال همواره آثاری بر قانون مترتب است.

بخشی از قوانین ایثارگران نیز فاقد ضمانت اجرایی بوده یا از ضمانت اجرایی کافی برخوردار نیست. این مشکل از آنجا ناشی می شود که مجلس به هنگام وضع این قوانین برای متخلفان از اجرای آن تنبیه یا مجازات لازم و کافی را پیش بینی نمی کند.

bahar بازدید : 123 شنبه 07 مهر 1397 نظرات (0)

موضوع: امور بانكى و اعتبارى، قرض و ربا

شماره استفتاء: 122057


محضر مبارک مقام معظم رهبری دام ظله العالی 

با سلام و آرزوی طول عمر با برکت برای حضرتعالی ، به استحضار می رساند حقیر ضامن فردی برای دریافت وام از موسسه قوامین شده ام ایشان پس از پرداخت ۴۱ قسط در حادثه ای مرحوم شدند . موسسه پس از مدتی به حقیر به عنوان ضامن اعلام نمود ایشان ۱۹ قسط را پرداخت نکرده و اینجانب باید نسبت به پرداخت آن اقدام نمایم . پرداخت اقساط و بهره آن مشکلی ندارد به دلیل آنکه ضامن بوده ام اما دیرکردی را اعلام کرده اند که برای پرداخت آن مشکلی به جهت مالی ندارم و میزان و مقدارآن هم مهم نیست اماشائبه ربا بودن آن مطرح است . آیا دیرکرد با وصفی که گذشت از نظر حضرتعالی ربا است ؟ اگر ربا است تکلیف در پرداخت آن چیست ؟ اگر ربا باشد راهی برای پرداخت آن بدون آنکه گرفتار و آلوده این گناه شویم وجود دارد ؟

خواهشمند است برای رفع این مشکل صریحا ارائه طریق فرمایید. 

با تشکر


پاسخ 

بسمه تعالی

 سلام علیکم و رحمة الله و برکاته

در فرض سؤال ديركرد جايز نيست و چنانچه در پرداخت آن اضطرار داريد مى‌توانيد برای اینکه مرتکب حرام نشوید پرداخت مبلغ اضافی را قصد نکنید هر چند بدانید که آن را از شما خواهند گرفت.

موفق و مؤيد باشيد

bahar بازدید : 94 شنبه 07 مهر 1397 نظرات (0)
س - این دردها کی میخواد با مصالحه و مماشات درمان بشه ؟اعتراض كردم به ديوان عدالت محكوم شدن اما چيكار كردن برا ی ما این جمله مهم است با داشتن حکم دادگاه آخرشم گفتن اشتباه دبيرخونه بوده راحت خوردن به نام ما ج - رهبر معظم انقلاب می فرماید : ""ممکن است از مجری قانون در یک بخش، خطایی هم سر بزند اما اگر نتوانیم از راه قانونی آن خطا را اصلاح کنیم تحمل آن، از بی قانونی و عمل خلاف قانون بهتر است."" همچنان بر تقویت, اتحاد و هماهنگی تشکلهای ایثارگری تاکید می شود. اگر ایثارگران در این تشکلها حضوری فعالانه داشته باشند, نقش موثر در تصمیمات تشکل خواهند داشت و می توانند در تصمیم سازیها و تصمیم گیریها آگاهانه و منطبق با واقعیات نقش آفرینی کنند. پیگیریهای فردی نمی تواند تاثیر اساسی در اصلاح بنیاد و امور ایثارگران داشته باشد و تفرق تشکلهای ایثارگری هم فقط موجب استهلاک آنان می شود و به نتیجه مطلوب نخواهند رسید. حال که همه بر اجتماع تشکیلاتی ایثارگران وقوف پیدا کرده اند, همت کنیم اصلاحات لازم را سریعتر پیگیری کنیم.
bahar بازدید : 127 شنبه 07 مهر 1397 نظرات (0)

س - اینجانب رای دادگاه از شعبه 26 گرفتم برای برقراری حقوق آیا ازسال 92 قطع شده حقوق قبل را پرداخت میکنند؟


ج - بله از زمانی که حقوق شما را قطع کرده اند, مطالبات معوق دارید که باید به شما پرداخت کنند.

ضمنا" لطف کنید تصویر رای را ارسال کنید.

bahar بازدید : 152 شنبه 07 مهر 1397 نظرات (0)

س - با عرض سلام وتشکر به خاطر جوابهای خوبتان من در سال 60مجروح شدم وجانباز 60 درصد میباشم  درسال 62 به عضویت سپاه درامدم باوجود جانبازی به صورت داوطلبلنه 60ماه در جبهه وتغیربا در همه عملیاتها حضور داشتم در سال 74از کار افتاده کلی شدم وحالت اشتغال گرفتم آیا میتوانم از بنیاد حقوق دریافت کنم آیا از بنیاد حق وحقوقی دارم لطفا جواب دهید متشکرم


ج – شما قبل از عضويت در سپاه مجروح شده ايد . اگر از كميسيونهاي  پزشكي ذيصلاح سپاه و بنياد راي از كارافتادگي كلي و يا جزئي داشته باشيد و از اين آراء‌ در دوران عضويت رسمي استفاده نكرده باشيد و با تكميل سنوات خدمت بازنشسته شده باشيد مي توانيد مناسب با راي صادر شده  ( كلي يا جزئي )‌ از اين كميسيونها پيگير حقوق حالت اشتغال يا حقوق وظيفه خود از بنياد شهيد يا سپاه باشيد .

bahar بازدید : 113 شنبه 07 مهر 1397 نظرات (0)

س - سلام بر برادر ارجمند بسیجی بیست ماه خدمت و وظیفه بیست و هشت ما خدمت در جبهه و جانبازی سی وپنج درصد هستم درحال حاضر بازنشسته تامین اجتماعی هستم آ یا بجز حقوقم از طرف تامین اجتماعی امتیازی شامل من میشه یا نه ممنون و متشکرم


ج – چنانچه ازكميسيونهاي پزشكي ذيصلاح بنياد يا نيروهاي مسلح داراي راي ازكارافتادگي كلي يا جزئي باشيد،‌مي توانيد حقوق حالت اشتغال يا حقوق وظيفه را از بنياد يا نيروهاي مسلح به عنوان حقوق ايثارگري پيگيري نماييد . بديهي است تا قبل از اخذ راي ازكارافتادگي اقدامي نمي توانيد داشته باشيد.

bahar بازدید : 101 پنجشنبه 05 مهر 1397 نظرات (0)

سلام با توجه به سوالات مکرر بازهم موارد زیر  تکرار میشود


۱-مناطق مرزی از شمالغرب تا خلیج فارس محاسبه جبهه براساس قطعنامه است در استان آذربایجان غربی و کردستان و کرمانشاه بعضی از  شهرهای مرزی تا یک ابان سال۷۵ مدت سابقه حضور ۸۰ درصدش جبهه حساب میشود در ایلام و خوزستان شهری بعد از قطعنامه جبهه محسوب نمیشود لطفا هی سوال نکنید شهرهای  دورتر از مرز مثل اهواز و دزفول و اندیمشک و ایلام و ووووو و تا تاریخ ۱۵ تیر ۶۱ می باشد لطفا یکی یکی شهرها را سوال نکنید. تعجب این است دوستان فقط برای دل خودشان سوال میکنند وگرنه مسئول محاسبه یگانها هستن و افراد دانستن و ندانستن فرقی ندارد


۲-رزمندگان سرباز ارتش باید به لویزان یا به یکی از ۷ منطقه اعلام شده نزدیک محل سکونت خود بروند اما کادر ارتش اول  به یگان محل خدمت بروند


۳- سربازان و کادر سپاه باید به سپاه های استانی و بسیجیان به سپاه شهرستان بروند و کارمندان باید رزمنده باید به ادارات خودشان بروند و نامه به بسیج بگیرند


۴- رزمندگان ناجا باید به انتظامی استان محل خدمت پدر بروند  بازنشستگان به کانون بازنشستگان مراجعه کنند


۵- کسری خدمت مربوط به پدر است و در مراکز اشاره شده توسط پدر ثبت میشود


۶- به دلیل ازدحام و مشکل اینترنت ثب مدتی بین ۱ تا ۲۰ روز طول میکشد البته در موارداستثنا و سربازان فراری و ارتشی هایی که کارت ایثار ندارن بعضا بیشتر طول میکشد


سرباز وطن:

۷- این کانال مرتبط با اداره سرباز است لذا از مسائل جزئی اطلاع ندارد


۸- بعضی از دوستان که دسترسی به مسئولین سایر رده ها ندارند سعی میکنند مواردی که از وظایف ارتش و نیروی زمینی و قرار گاه ها و یگان ها یعنی ۴ رده بعد از ستاد هست همه را از ستاد بخواهند در حالیکه دوستان باید اطلاعات خود را بالا ببرند و از ستاد کل انتظار در حد ستاد کل داشته باشند نه ارتش یا نیرو یا قرارگاه و حتی یگان


۹-اطلاعیه ارتش و ناجا در کانال است آنها را مطالعه فرمائید در ثانی پاسخ سوالات را بخوانید  و انتظار نداشته باش ید که حتما به شخص شما جواب داده شود


۱۰- با توجه به حجم سوالات عزیزانی که موارد فوق را رعیت نکنند به سوال آنها پاسخ داده نمیشود لذا ناراحت نباشند

bahar بازدید : 173 پنجشنبه 05 مهر 1397 نظرات (0)

سلام 


🔴قابل توجه ایثارگران معزز


شماره ملی سرپرست خانوار را 

به 5000499 

(عدد را بصورت انگلیسی ) 

پیامک کنید 

📌ببینید 

بسته حمایتی دولت 

بهتون تعلق میگیره یا نه⁉⁉⁉

abedi بازدید : 116 پنجشنبه 05 مهر 1397 نظرات (0)

س - سلام آیا سنوات ارفاقی جانبازی از تمام لحاظ قابل محاسبه است .من 26 سال کار کردم  4 سال دیگه که ارفاقی  است  پاداش 30سال باید بدن يا 26   ؟


ج- سنوات ارفاقي فقط به جهت بازنشستگي قابل محاسبه است و پاداش پايان خدمت به آن تعلق نمي گيرد .

abedi بازدید : 115 پنجشنبه 05 مهر 1397 نظرات (0)

س - دوستان سلام بنده یکماه پیش رفتم کمیسیون نیروی انتظامی  حال که جوابش آمده  ۱ درصد برام زده بنده که ۲۵ درصد از بنیاد دارم کلیه دندانهایم مصنوعی است  عمل قلب باز کردم .عصاب روان دارم .چشمم ضعیف است گوشم هم ضعیف است  پایم  ترکش خورده پرونده را که نگا کردم فقط  بخاطر ترکش پا ۱درصد زده بودن اعنراض کردم گفتن پرونده شمارا می فرستیم  تهران  خواهش می کنم بیشتر راهنماییم کنید متشکرم  آزاده هستم


ج- براي بهره مندي از تسهيلات در قوانين و مقررات درصد بنياد معتبر است و درصد نيروي انتظامي داخلي است . البته براي گرفتن راي ازكار افتادگي جهت بهره مندي از حقوق وظيفه به نظر كميسيون پزشكي نيروي انتظامي نياز داريد. پيگير تجديد نظر باشيد تا تكليف روشن شود.

abedi بازدید : 114 پنجشنبه 05 مهر 1397 نظرات (0)

س - با سلام و احترام. ممنون میشم پاسخ سوال من را بدهید.

من فرزند جانباز 25 درصد هستم، دارای مدرک ارشد زبان که در سال 92 در بهزیستی مشغول کار شدم. در خصوص بدو استخدام فرزندان ایثارگر از شرط رشته مبرا هستند. خواستم بدانم برای تغییر پست سازمانی قانونی برای فرزندان ایثارگر وجود ندارد؟ من درخواست تغییر پست داده ام، گفته اند به دلیل رشته تحصیلیم نمی توانم پست تغییر دهم؟ آیا صحت دارد؟ در بدو استخدام رشته تحصیلی مهم نیست اما در طول خدمت مهم است؟ اینگونه که اجحاف میشه در حق ما. با سپاس فراوان


ج – در زمينه تغيير پست فرزندان جانبازان قانون و مقرراتي كه بدون در نظر گرفتن ارتباط رشته تحصيلي به تصويب رسيده باشد ، وجود ندارد.

abedi بازدید : 123 پنجشنبه 05 مهر 1397 نظرات (0)

س - با سلام و احترام. ممنون میشم پاسخ سوال من را بدهید.

من فرزند جانباز 25 درصد هستم، دارای مدرک ارشد زبان که در سال 92 در بهزیستی مشغول کار شدم. در خصوص بدو استخدام فرزندان ایثارگر از شرط رشته مبرا هستند. خواستم بدانم برای تغییر پست سازمانی قانونی برای فرزندان ایثارگر وجود ندارد؟ من درخواست تغییر پست داده ام، گفته اند به دلیل رشته تحصیلیم نمی توانم پست تغییر دهم؟ آیا صحت دارد؟ در بدو استخدام رشته تحصیلی مهم نیست اما در طول خدمت مهم است؟ اینگونه که اجحاف میشه در حق ما. با سپاس فراوان


ج – در زمينه تغيير پست فرزندان جانبازان قانون و مقرراتي كه بدون در نظر گرفتن ارتباط رشته تحصيلي به تصويب رسيده باشد ، وجود ندارد.

bahar بازدید : 185 چهارشنبه 04 مهر 1397 نظرات (0)

س - سلام.من یک سوال داشتم بازنشسته فولاد هستم جانبازهستم.ده درصدهستم ایافرزندم می تواند جایگزین من شود


ج- ماده 48 اگر هم اجرا شود متعلق به جانبازان 25 درصد و بالاتر است وشامل جانبازان زير 25 درصد نمي شود.

abedi بازدید : 97 جمعه 23 شهریور 1397 نظرات (0)

س - سلام اول تشكر ميكنم واقعا ممنون از جواب هاي قانوني شما بنده حالت اشتغال اموزش و پرورش هستم و جاي ديگه بيمه تأمين اجتماعي دارم ايا براي بازنشستگي از تأمين اجتماعي به من سنوات ارفاقي تعلق ميگيرد يا خير


ج- در قوانين و مقررات محدوديت و منعي براي استفاده شما از سنوات ارفاقي با توجه به حالت اشتغالتان وجود ندارد .

abedi بازدید : 118 جمعه 23 شهریور 1397 نظرات (0)

س - سلام بنده فرزند جانباز ۳۵% و کارمند رسمی یک ارگان دولتی هستم می خواستم بدونم قوانین ایثارگران برای انتقال و یا ماموریت به یک دستگاه دولتی دیگر چیست؟



ج- براي شما قوانين خاص حمايتي در اين زمينه وجود ندارد . مقررات هماني است كه براي عموم است.

abedi بازدید : 90 شنبه 17 شهریور 1397 نظرات (0)

س ✔- باسلام ،فرزند شهید میباشم و با مدرک کارشناسی در اداره مسکن و شهرسازی به صورت رسمی شاغل میباشم در ابتدای امسال حقوق برخی از کارکنان 35درصد بیشتر از ما افزایش یافت ولی برای ما این افزایش صورت نگرفت در حالیکه کارمند ی در این اداره که هم مدرک تحصیلی وهم سایر فاکتورها یکسان هستیم این افزایش انجام گرفته و بهانه مسئولین اینکه میگویند نفر شغل سازمانی بهتری داره و همین باعث شده دریافتی ما نزدیک ششصد هزارتومان فرق داشته باشه،سؤالم اینکه مگر قانون نیست که به ایثارگر شغل سازمانی بهتری اختصاص داده بشه،لطفا راهنماییم کنید.

🌿⚘🌿⚘🌿⚘🌿

ج-✔ نظام پرداخت كاركنان ناشي از ارزشيابي عوامل شغل و شاغل و ساير ويژگي هاي مورد نظر در قانون مديريت خدمات كشوري است و اختلاف در پرداختها هم ناشي از اين موارد است بديهي است شغل سازماني در ميران حقوق موثر است . ضمنا" قانوني كه بگويد شغل سازماني بهتر به ايثارگران واگذار شود  نداريم بلكه  عباراتي  چون در شرايط مساوي اولويت با ايثارگران است و شغل مناسب شئونات ايثارگري  را داريم .

abedi بازدید : 130 شنبه 17 شهریور 1397 نظرات (0)

س ✔- سلام ایا امکان ماموریت اموزشی برای فرزند جانباز 40درصد وجود دارد اونم در بدو استخدام ؟یعنی همزمان با قبولی در ارشد در گزینش استخدامی هم پذیرفته شود.چون دخترم درحال استخدامه وباحتمال قریب به یقین ارشد هم پذیرفته میشود.الان نمیدانیم چه کنیم لطفا راهنمایی بفرمایید.


ج -✔ برابر  ماده 9 آيين نامه ساماندهي اشتغال فرزندان شهدا و فرزندان جانبازان 25 درصد  وبالاتر كه همچنان به قوت خود باقي است ، فرزند شما مي تواند از ماموريت آموزشي استفاده كند و ابتدا يا انتهاي استخدام در اين موضوع موثر نيست .🌿⚘🌿⚘🌿⚘


البته جدید رای بر لغو این مصوبه در هیات عمومی دیوان صادر گردیده که هنوز به مرحله ابلاغ و اجرا نرسیده

abedi بازدید : 171 شنبه 17 شهریور 1397 نظرات (0)

س - سلام، وقت شما بخیر  من 24 ماه در جبهه حق علیه باطل بوده ام بدلیل مشکلات فراوان هیچ وقت پیگیر کارت ایثارگری و مزایای که به رزمندگان داده اند نشده ام به سپاه برای کارت ایثارگری مراجعه کردم گفتند صادر نمیشود 

سوال: 

1)چطور کارت ایثارگری بگیرم؟ 

2) کارت پایان خدمت من خیلی قدیمی هست آیا میتوانم آنرا هوشمند یا جدید بگیرم؟ 🌿🌿⚘🌿⚘🌿

3) چه مزایای شامل رزمندگان میشود؟

خواهش میکنم جواب منو بدید

چون از لحاظ مالی در تنگنا هستم 

شاید با راهنمایی های شما مزایای شامل من بشود 

اجرکم عند الله


ج- 1✔- كارت ايثارگري موضوع داخلي ارتش بوده است و سپاه كارت ايثارگري صادر نمي كند.

2✔- به دفاتر پليس + 10 مراجعه كنيد .

3-✔مزاياي رزمندگان در قوانين قبلي و قانون جديد برنامه ششم را بارها توضيح داده ايم . زماني كه ساتا  ، كه به استناد مصوبه مجلس سازمان متولي امور رزمندگان شده است سازوكار لازم را اعلام كرد به اين سازمان براي اطلاع از جزييات مراجعه كنيد.

ضمنا کلیه قوانین مربوط به ایثارگران در همین کانال درج گردیده که براحتی قابل دسترسی و بهره برداری است به سوابق کانال مراجعه نمایید

abedi بازدید : 136 شنبه 17 شهریور 1397 نظرات (0)

س✔ - باسلام ،فرزند شهید میباشم و با مدرک کارشناسی در اداره مسکن و شهرسازی به صورت رسمی شاغل میباشم در ابتدای امسال حقوق برخی از کارکنان 35درصد بیشتر از ما افزایش یافت ولی برای ما این افزایش صورت نگرفت در حالیکه کارمند ی در این اداره که هم مدرک تحصیلی وهم سایر فاکتورها یکسان هستیم این افزایش انجام گرفته و بهانه مسئولین اینکه میگویند نفر شغل سازمانی بهتری داره و همین باعث شده دریافتی ما نزدیک ششصد هزارتومان فرق داشته باشه،سؤالم اینکه مگر قانون نیست که به ایثارگر شغل سازمانی بهتری اختصاص داده بشه،لطفا راهنماییم کنید.

🌿⚘🌿⚘🌿⚘🌿⚘🌿

ج-✔ نظام پرداخت كاركنان ناشي از ارزشيابي عوامل شغل و شاغل و ساير ويژگي هاي مورد نظر در قانون مديريت خدمات كشوري است و اختلاف در پرداختها هم ناشي از اين موارد است بديهي است شغل سازماني در ميران حقوق موثر است . ضمنا" قانوني كه بگويد شغل سازماني بهتر به ايثارگران واگذار شود  نداريم بلكه  عباراتي  چون در شرايط مساوي اولويت با ايثارگران است و شغل مناسب شئونات ايثارگري  را داريم .

abedi بازدید : 110 شنبه 17 شهریور 1397 نظرات (0)

س✔ - سلام راجع به کسر ساعات کاری جانبازان حالت اشتغال که فرمودید شامل حالشان نمیشود ظاهرا جانبازی بنام . . . رای دیوان گرفت که برایتان ارسال میکنم. گرچه نمیدانم که بعدا رای مخلفی صادرشد یا خیر

🌿⚘🌿⚘🌿⚘🌿⚘🌿

ج-✔ راي ارسالي شما ناظر به موضوع ديگري است و درباره ذخيره كردن كسر ساعت در صورت عدم استفاده است ،‌لكن آنچه مورد بحث است ماده 8 آيين نامه اجرايي مواد 9 و 10 قانون تسهيلات استخدامي است كه به صراحت استفاده جانبازان مشمول قانون حالت اشتغال از كسر ساعت كاري را ممنوع اعلام كرده است وتا به حال اين ماده اصلاح يا از طريق ديوان ابطال نشده است .

abedi بازدید : 126 جمعه 16 شهریور 1397 نظرات (0)

س -  وجدانا یه کاری کنید مزایای یک مدرک بالاتر و معافیت مالیاتی هم برای فرزندان 70 درصد متوفی اوکی بشه واقعا در حق ما داره اجحاف میشه

⚘⚘⚘⚘⚘⚘⚘⚘⚘⚘⚘


ج- به هنگام بررسي قانون جامع خدمات رساني به ايثارگران مقرر شد خانواده جانبازان 70 درصد و بالاتر مشمول تسهيلات و امتيازات خانواده شاهد قرار گيرند لكن چون وظيفه ذاتي قانوگذاري با مجمع نيست ، مجلس شوراي اسلامي بايد در اين زمينه تصميم بگيرد. سوابق اين موضوع در مباحث مجلس موجود است .

bahar بازدید : 204 پنجشنبه 15 شهریور 1397 نظرات (0)

📌پنج درصد جانبازی به رزمندگان فاقد سانحه بالینی


در تبصره بند الف ماده ۸۷ قانون، بنیاد شهید و امور ایثارگران موظف شده است رزمندگان هشت سال دفاع مقدس که صورت ‌سانحه بالینی همزمان مجروحیت را ندارند اما مجروحیت آنها توسط کمیسیون پزشکی نهاد اعزام‌کننده (نیروهای مسلح) احراز می‌شود را به‌عنوان جانباز تلقی کرده و حداقل پنج درصد جانبازی به آنها تعلق ‌گیرد. البته این امر مانع دریافت بیش از پنج درصد در موارد دیگر نخواهد بود.



bahar بازدید : 111 پنجشنبه 15 شهریور 1397 نظرات (0)

⁉سؤال: در مورد کاهش ساعات اداری همسران جانباز که حق پرستاری هم دریافت می‌کنند توضیح می‌خواستم. چگونه می‌توانم جهت دریافت معرفی‌نامه اقدام کنم؟


🔰پاسخ: استفاده از کسر ساعت کاری همسران جانبازان مستند به ماده (۲۴) قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران و تبصره‌های (۲) و (۳) آن منوط به تعیین ضوابط اجرایی از طریق آیین نامه اجرایی می‌باشد که آیین‌نامه اجرایی مربوطه توسط این بنیاد و با همکاری دستگاه‌های ذیربط تهیه و برای تصویب به دولت ارسال شده است که در حال انجام فرایند تصویب در دولت می‌باشد.



abedi بازدید : 103 پنجشنبه 15 شهریور 1397 نظرات (0)

س - سلام..وقتتون بخیر

1-ببخشید،من جانباز 40درصد هستم و از همسر اولم جدا شدم و دوباره ازدواج کردم،آیا میتوانم مجددا وام ازدواج دریافت کنم؟

2-بنده از ناحیه مچ دست قطع عضو هستم،آیا میتوانم نسبت به درصد پایین اعتراض بزنم؟ 

3-آیا جانبازان حالت اشتغال میتوانند به استخدام شرکت ها و ارگان های دولتی در بیایند؟

⚘⚘⚘⚘⚘⚘⚘

ج-

1- ✔ در قانون براي يك نوبت ذكر شده است اگر شما در ازدواج اول استفاده نكرده باشيد منع قانوني ندارد. 

2✔-  اعتراض به درصد منعي ندارد ولي تجديد نظر در درصد از اختيارات قانوني كميسيون پزشكي است .

3✔-  بكارگيري و استخدام جابنازان مشمول قانون حالت اشتغال در همه دستگاهها منع قانوني ندارد .

abedi بازدید : 129 پنجشنبه 15 شهریور 1397 نظرات (0)

پاسخ معاونت قوانین مجلس به شرح زیر است :

⚘⚘⚘⚘⚘⚘⚘⚘⚘⚘⚘⚘⚘⚘⚘

1- با عنايت به روح حمايتي حاكم بر قانون جامع خدمات‌رساني به ايثارگران و اطلاق مفاد ماده38 قانون ياد شده و تمايز محتوايي ماده38 (ناظر به جانبازان ازكارافتاده كلي و...) با تبصره ذيل آن (جانبازان غيرحالت اشتغال)، اين تبصره مستقل از ماده38 بوده و تمامي جانبازان غيرحالت اشتغال (كه از بنياد، حقوق دريافت نمي‌كنند) اعم از شاغل و غيرشاغل كه مشمول قوانين نيروهاي مسلح هستند، مي‌توانند از حقوق وظيفه موضوع تبصره مذكور برخوردار شوند.


2- مستخدمين يا شاغل فعلي دستگاه‌هاي موضوع ماده2 قانون جامع خدمات‌رساني به ايثارگران صرف‌نظر از اينكه در زمان مجروحيت شاغل بوده‌اند يا غيرشاغل به استناد تبصره2 ماده39 قانون جامع خدمات‌رساني به ايثارگران، اصلاحي مصوب1392، مي‌توانند ضمن استفاده از حقوق حالت اشتغال يا به موجب تبصره ماده38 قانون جامع خدمات‌رساني به ايثارگران از حقوق وظيفه جانبازان غيرحالت اشتغال بهره‌مند شوند.


به موجب قانون تدوين و تنقيح قوانين و مقررات كشور، مصوب 25/3/89 مجلس شوراي اسلامي، تدوين و تنقيح قوانين كشور به عهده معاونت قوانين مجلس شوراي اسلامي است.

abedi بازدید : 102 پنجشنبه 15 شهریور 1397 نظرات (0)

س- سلام

جانبازی پدر بنده ۵۰درصد میباشد و فوت نموده است شنیدم اگر بنیاد نامه بدهد میتوان برای معافیت مالیاتی فرزندان استفاده کرد آیا صحت دارد؟⚘⚘⚘⚘⚘⚘⚘⚘⚘

ج - خیر چنین  تمهیداتی در قوانین پیش بینی نشده است.

bahar بازدید : 115 چهارشنبه 14 شهریور 1397 نظرات (0)

مواد ۳۸، ۳۹ و ۴۰ قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران:


ماده ۳۸ – حقوق و مزایای پرسنل وظیفه و نیروهای داوطلب غیرشاغل در دستگاه های موضوع ماده(۲) این قانون که به صورت بسیج مردمی از سوی مراجع ذی صلاح نظیر نیروی مقاومت بسیج، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، ارتش، کمیته امداد امام خمینی(ره)،جهادسازندگی،سازمان تبلیغات اسلامی،حوزه های علمیه و جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران به جبهه اعزام و به دلیل حضور در جبهه و یا بر اثر ترور، شهید،مفقودالاثر،جانباز ازکارافتاده کلی گردیده اند،طبق مقررات ،همطراز کادر نیروهای مسلح تعیین و توسط بنیاد پرداخت خواهد شد.


تبصره-حقوق وظیفه جانبازان غیر حالت اشتغال مشمول قوانین نیروهای مسلح بر اساس مقررات مربوط در نیروهای مسلح محاسبه و توسط نیروی مربوط پرداخت می گردد.


ماده۳۹- حقوق و مزایای حالت اشتغال مستخدمان شهید،مفقودالاثر،اسرا،آزادگان و جانبازان از کار افتاده کلی دستگاهها،اعم از کشوری و لشکری براساس قوانین و مقررات استخدامی نیروهای مسلح محاسبه می گردد.


تبصره۱-حقوق و مزایای اسرا،آزادگان و جانبازان از کارافتاده کلی توسط دستگاه مربوط و حقوق و مزایای شهدا و مفقودالاثرها توسط بنیاد پرداخت می گردد.


تبصره۲-حقوق حالت اشتغال جانبازان و آزادگان از کارافتاده کلی موضوع مواد(۳۸) و (۳۹) این قانون در صورت اشتغال در دستگاههای موضوع بند (الف) ماده(۲) این قانون قطع نمی گردد.


ماده۴۰- حقوق بازنشستگی شهدا،جانبازان و آزادگان مشمول قانون حالت اشتغال،معادل آخرین حقوق و مزایای دریافتی تعیین و هرساله متناسب با افزایش ضریب حقوق شاغلین اضافه و به شکل تبصره های زیر عمل می شود.


تبصره۱-حقوق بازنشستگی مشمولین قانون حالت اشتغال،اعم از اینکه در اجرای قانون مذکور و یا سایر قوانین و مقررات مربوط بازنشسته شده باشند مشابه کارکنان همطراز(بازنشسته در سال تصویب این قانون) تطبیق و اعمال می گردد.


تبصره۲-حقوق بازنشستگی و وظیفه شهدا،جانبازان و آزادگان غیرمستخدم دولت توسط بنیاد و حقوق بازنشستگی و وظیفه جانبازان و آزادگان مستخدم دولت توسط صندوق بازنشستگی دستگاه ذیربط پرداخت نمی گردد.


تبصره۳-مشمولین قانون حالت اشتغال هنگام نیل به بازنشستگی از کلیه امتیازات منظورشده برای شاغلین همطراز(مانند پاداش پایان خدمت و غیره) برخوردار می گردند.دستگاه مجری حکم حقوق بازنشستگی مکلف به تامین و پرداخت حقوق و امتیازات مذکور خواهد بود.

bahar بازدید : 189 چهارشنبه 14 شهریور 1397 نظرات (0)

س - سلام ضمن تشکر از زحمات شما از خداوند روحی و جسمی سالم و خستگی ناپذیر خواهانم 

بنده جانباز ۷ درصد که در سال ۱۳۶۰ بر اثر موج انفجار دچار ترامای صوتی گوش چپ شدم و ترکش هم بصورت سطحی پیشانی هم را مجروح وبینی ام را شکست تا سال ۱۳۹۲ بعلت انتقال گردان محل خدمت بجای دیگر پرونده ام مفقود شده بود ویا مسئولین تنبلی کردند که مدارک مجروحیت و پرونده ام را بیابند ولی بعد از پیگیری ها از بیمارستان ارتش تبریز مدارکی یافتم وبالاخره جانیازیم احراز شد حالا بازنشسته و مستمری بگیر تامین اجتماعی هستم توی کمسیون پزشکی فقط مورد گوشم که از سال ۶۰موجب اختلال اعصاب و روان میشه فقط در صد داده شد یعنی ترامای گوش و به اعصاب و روان با آنکه شرح میدادم  توجهی نکردند و گفتند مثل گوشت مدرک باید ارائه کنی در حالیکه هر پزشکی میدونه صدای گوش چه بر سر اعصاب میاره

من عمل قلب باز و عمل جراحی کلیه انجام داده ام آیا این موارد کار افتادگی برام میاره تا حقوق از کار افتادگی از بنیاد بگیرم 

ضمنا من مالیات و حق بیمه های سابق را که از حقوق کسر شده می توانم پس بگیرم یا نه ؟ متشکرم


ج – برابر بند 6 دستورالعمل تعيين ازكارافتادگي كلي جانبازان مشمول قانون حالت اشتغال مصوب فرماندهي كل قواجنانچه در كميسيونهاي قبلي ارتش مشمول بند ج ماده 108 قانون آجا قرار گرفته باشيد مي توانيد مجددا" براي ازكارافتادگي كلي با توجه به عوارضي كه به واسطه عمل شما ايجاد شده باشد شركت كنيد. 

تقاضاي استرداد  مالياتي كه از زمان تصويب معافيت مالياتي براي جانبازان به تصويب رسيده است ممكن است . از طريق اداره مالياتي كه ليست ماليات شما ارسال شده است اقدام كنيد.

دريافت كسورات بيمه هاي كسر شده به آساني ممكن نيست لكن مي توانيد از طريق ديوان عدالت اداري طرح شكايت كنيد و منتظر صدور راي باشيد.

bahar بازدید : 122 چهارشنبه 14 شهریور 1397 نظرات (0)

س - سلام..وقتتون بخیر

1-ببخشید،من جانباز 40درصد هستم و از همسر اولم جدا شدم و دوباره ازدواج کردم،آیا میتوانم مجددا وام ازدواج دریافت کنم؟

2-بنده از ناحیه مچ دست قطع عضو هستم،آیا میتوانم نسبت به درصد پایین اعتراض بزنم؟ 

3-آیا جانبازان حالت اشتغال میتوانند به استخدام شرکت ها و ارگان های دولتی در بیایند؟


ج- 

1-  در قانون براي يك نوبت ذكر شده است اگر شما در ازدواج اول استفاده نكرده باشيد منع قانوني ندارد. 

2-  اعتراض به درصد منعي ندارد ولي تجديد نظر در درصد از اختيارات قانوني كميسيون پزشكي است .

3-  بكارگيري و استخدام جابنازان مشمول قانون حالت اشتغال در همه دستگاهها منع قانوني ندارد .

bahar بازدید : 124 چهارشنبه 14 شهریور 1397 نظرات (0)

س - سلام بنده جانباز 10درصدهستم تاکنون ازهیچ امکاناتی استفاده نکردم واصلااطلاع ازقانون جانبازان ندارم خواهشمندم راهنمای  بفرمائیدتاازحقوق خودآگاه گردم باتشکر


ج- بايد پيگيري و مطالبه كنيد تا بتوانيد از تسهيلات استفاده كنيد . بهره مندي از تسهيلات تابع وضعيت شماست اگر مستخدم دولت باشيد از امتيازاتي برخوردار خواهيد شد  و و اگر غير مستخدم باشيد از امتيازات محدودتر . لذا وضعيت خود و نوع تسهيلاتي را كه مي خواهيد بيان كنيد تا جزييات در اختيار شما قرار گيرد.

bahar بازدید : 115 چهارشنبه 14 شهریور 1397 نظرات (0)

س - سلام وعرض خسته نباشید بنده جانباز ۲۵درصد هستم در سال هفتاد و شش از کارافتادگی دائمم تایید شد و دبیر آموزش و پرورش بودم و هیچ اطلاعی از قانون حالت اشتغال نداشتم با هزار سختی کارم را ادامه دادم و حدود بیست وهشت سال تدریس کردم و بعلت داشتن سابقه ی چهل ماه رزمندگی و اعمال آن توسط آموزش و پرورش سابقه ام به سی و یک سال رسید و آموزش و پرورش بعلت اینکه بنده معادل کارشناس ارشد بودم و در حال اتمام کارشناسی ارشد بنده را بازنشسته کردند حال چند سوال دارم:

 اول اینکه برای اینکه از حالت اشتغال استفاده نکردم طبق چه ماده ای از قانون و به کجا می بایست شکایت بکنم

 دوم اینکه آیا با اخذ مدرک تحصیلی ارشد بعد از باز نشستگی میتوانم تقاضای بازگشت به کار بدهم

 سوم اینکه چرا سازمان بازنشستگی مبلغی حدود چهارصد هزار تومان از بنده کسر نمود آیا اینکار قانونی است ممنونم 



ج- 

1-  اگر داراي راي ازكارافتادگي كلي باشيد به استناد ماده 40 قانون جامع و تبصره هاي آن به هر نحوي كه بازنشسته شده باشيد مي توانيد از قانون حالت اشتغال براي بازنشستگي برخوردار شويد.


2-  خير مستند به اخذ مدرك  كارشناسي ارشد نمي توانيد تقاضاي اعاده به خدمت دهيد. 



3-  منشا حقوق بازنشستگي شما را رديفهاي حقوقي مشمول كسورات بازنشستگي و با احتساب ميانگين دو سال محاسبه كرده اند . اگر مشمول قانون حالت اشتغال شويد اين مشكل رفع مي شود.

bahar بازدید : 126 سه شنبه 13 شهریور 1397 نظرات (0)

⁉س – سلام  اگر کسی از کار افتاده ی دا ئم  باشد و از قانون از کار افتادگی استفاده نکرده باشد و بخواهد قانون برای پیگیری حق خودش شکایت کند و در ضمن بخواهد تقاضای برگشت بکار داشته باشد آیا در از کارافتادگی او و شکایتش برای احقاق حقش در عدم استفاده از حالت اشتغال اثر دارد


🔹ج- اگر منظور شما اين است كه داراي راي ازكارافتادگي كلي هستيد و از آن استفاده نكرده ايد و اكنون مي خواهيد با استفاده از آن مشمول قانون حالت اشتغال شويد.، اين حق قانوني شماست و مي توانيدبا طرح شكايت در كميسيون ماده 16 اين حق قانوني را مطالبه كنيد.

تعداد صفحات : 3

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • نظرسنجی
    عضو کدام دسته از ایثارگران هستید؟
    چگونه با کمپین تلگرامی رزمندگان و جانبازان زیر 25 درصد آشنا شدید؟
    پیوندهای روزانه
    آمار سایت
  • کل مطالب : 2817
  • کل نظرات : 293
  • افراد آنلاین : 3
  • تعداد اعضا : 900
  • آی پی امروز : 61
  • آی پی دیروز : 104
  • بازدید امروز : 176
  • باردید دیروز : 145
  • گوگل امروز : 34
  • گوگل دیروز : 34
  • بازدید هفته : 2,532
  • بازدید ماه : 6,080
  • بازدید سال : 49,389
  • بازدید کلی : 1,510,083