loading...
انجمن رزمندگان و جانبازان زیر 25 درصد
آخرین ارسال های انجمن
bahar بازدید : 133 شنبه 07 مهر 1397 نظرات (0)

اعمال ماده 91 قانون نسبت به رأی در خصوص تأکید بر آرای قبلی نسبت به لزوم بالا رفتن حقوق کارکنان به میزان نرخ تورم (رأی شماره 1220 مورخ 29/10/1394 هیأت عمومی دیوان عدالت اداری)

تاریخ: 29 دی 1394

کلاسه پرونده: 94/1124

شماره دادنامه: 1220

شاکی: رئیس دیوان عدالت اداری

تاريخ دادنامه: 29/10/1394

مرجع رسیدگی: هیأت عمومی دیوان عدالت اداری

هیأت عمومی دیوان عدالت اداری در تاریخ 29/10/1394 با حضور رئیس و معاونین دیوان عدالت اداری و رؤسا و مستشاران و دادرسان شعب دیوان تشکیل شد و پس از بحث و بررسی با اکثریت آراء به شرح زیر به صدور رأی مبادرت کرده است.

رأی هيأت عمومي

با توجه به این که به موجب رأی شماره 1219-29/10/1394 هیأت عمومی دیوان عدالت اداری، قسمت الف رأی شماره 1551 الی 1507-26/12/1386 هیأت عمومی در اجرای ماده 91 قانون تشکیلات و آیین دادرسی دیوان عدالت اداری نقض شده است و با توجه به این که در بند 17 قانون بودجه سال 1387 مقرر شده بود کلیه مقرراتی که متضمن بار مالی برای دولت باشد به جز موارد مربوط به اجرای قانون مدیریت خدمات کشوری در صورتی قابل طرح و تصویب اجراست که بار مالی ناشی از آن قبلاً محاسبه و در قانون بودجه کل کشور تامین اعتبار شده باشد و در بند 24 همان قانون ساز و کار و مبالغ اجرای قانون مدیریت خدمات کشوری تعیین شده است، بنابراین اولاً: با وجود حکم خاص مقرر در بند ک تبصره 19 قانون بودجه سال 1386 کل کشور که مخصص حکم ماده 150 قانون برنامه چهارم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در سال 1386 بوده استناد به قانون برنامه چهارم در رأی شماره 585-584 -22/12/1390 صحیح نبوده است و در سال 1386 افزایش ضریب حقوق کارکنان و بازنشستگان باید با استفاده از منابع موجود در ردیفهای پیش بینی شده برای هر دستگاه صورت می گرفته است. ثانیاً: با توجه به این که هیأت عمومی دیوان عدالت اداری به موجب رأی شماره 1217-29/10/1394، رأی شماره 378-377-4/5/1388 مبنی بر ابطال بند 10 مصوبه شماره 35095/ت39916هـ-7/3/1387 هیأت وزیران را در اجرای ماده 91 قانون تشکیلات و آیین دادرسی دیوان عدالت اداری نقض کرده است، بنابراین افزایش حقوق بازنشستگی و وظیفه تمام بازنشستگان و وظیفه بگیران و مشترکان صندوقهای بازنشستگی کشوری و نیروهای مسلح که تا پایان سال 1386 برقرار شده است در سال 1387 مطابق با احکام مقنن باید مبتنی بر بند 10 مصوبه 35095/ت39916هـ-7/3/1387 صورت می گرفته است و نه متناسب با نرخ تورم، در نتیجه رأی شماره 585-584-22/12/1390 هیأت عمومی که برای سالهای 1386 و 1387 با لحاظ حکم ماده 150 قانون برنامه چهارم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران، آراء شعب مبنی بر ضرورت پرداخت حقوق متناسب با نرخ تورم را صحیح اعلام کرده است مغایر قانون تشخیص می شود و در اجرای ماده 91 قانون تشکیلات و آیین دادرسی دیوان عدالت اداری ضمن نقض رأی شماره 585-584-22/12/1390، آراء صادر شده به غیر وارد دانستن شکایت صحیح و موافق مقررات است. این رأی به استناد بند 2 ماده 12 و ماده 89 قانون تشکیلات و آیین دادرسی دیوان عدالت اداری برای شعب دیوان دیوان عدالت اداری و سایر مراجع اداری مربوط در موارد مشابه لازم الاتباع است.

محمدجعفر منتظری- رئیس هیأت عمومی دیوان عدالت اداری

bahar بازدید : 169 شنبه 07 مهر 1397 نظرات (0)

س - سلام من کارگر یک شرکت هستم که جزو مشاغل سخت وزیان اور است ومن در استانه 20سالگی هستم با توجه به اینکه مدت 4ماه بصورت بسیجی در جبهه حضور داشتم ایا این مدت حضور جزو سوابق میشود که زودتر از 20سال کار بازنشسته بشوم با توجه به اینکه جبهه حزو کارهای سخت میشودو جانباز 20درصد هم هستم لطفا راهنمای بفرماید


ج- بله سوابق جبهه شما با ماخذ يك و نيم برابر و با پرداخت كسورات آن توسط دولت براي شما محاسبه خواهد شد.

bahar بازدید : 100 شنبه 07 مهر 1397 نظرات (0)

س - سلام با ارزوی توفیقات الهی برای جناب عالی

بنده فرزند جانباز 25درصدو ازاده با سابقه 2/5سال اسارت می باشم ایشان سرباز ارتش بوده و کارمند خدماتی اموزش و پرورش هستند.و از ارتش هیچ حقوقی دریافت نکرده اند.با پیگیری های ز یا د کمسیون ارتش شده  و بیست درصد هدیه ایثار از تاریخ شورا  و مشمول بیست دزصد از کارافتادگی طبقه اول و گروه د بند ج ماده صدوهشت قانون نزاجا گردیده است که در حال حاضر منتظر تصمیم نهایی کمسیون صدوبیست میباشد.ایا از سال هفتاد معوقات به ایشان تعلق میگیرد یا  خیر؟همچنین اگر بخواهند حالت اشتغال پیدا کنند با بیست و چهارسال سابقه بدون در نظر گرفتن تشویقی مدت اسارت از چه طریقی اقدام کنند.لطفا در صورت امکان پاسخ اینجانب را بدهید.باتشکر


ج – اگر نتيجه نهايي كميسيون پزشكي داير بر از كارافتادگي جزئي يا كلي ايشان بشود ، مي توانند از حقوق وظيفه يا حقوق حالت اشتغال بدون در نظر گرفتن وضعيت استخدامي در آموزش و پرورش بهره مند شوند ، در غير اينصورت حقوقي به ايشان تعلق نمي گيرد. تشخيص مشمول بودن حالت اشتغال با كميسيون پزشگي ذيصلاح بنياد يا نيروهاي مسلح است .

bahar بازدید : 138 شنبه 07 مهر 1397 نظرات (0)

س - باعرض سلام من فرزند شهید هستم شاغل درسپاه بودم از وقتی بازنشسته شدم حق ایثارگریم اعمال نمیشه چرا؟


ج – اعمال ايثارگري ماده 51 قانون جامع خدمات رساني به ايثارگران براي بازنشستگان داراي ابهامي  از جهت محل پرداخت آن است كه مجلس س - باعرض سلام من فرزند شهید هستم شاغل درسپاه بودم از وقتی بازنشسته شدم حق ایثارگریم اعمال نمیشه چرا؟


ج – اعمال ايثارگري ماده 51 قانون جامع خدمات رساني به ايثارگران براي بازنشستگان داراي ابهامي  از جهت محل پرداخت آن است كه مجلس شوراي اسلامي در قالب استفساريه بايد نسبت به رفع اين ابهام اقدام نمايد. مقدمات اين استفساريه در حال تهيه است . اسلامي در قالب استفساريه بايد نسبت به رفع اين ابهام اقدام نمايد. مقدمات اين استفساريه در حال تهيه است .

bahar بازدید : 123 شنبه 07 مهر 1397 نظرات (0)

س - باعرض سلام من فرزند شهید هستم شاغل درسپاه بودم از وقتی بازنشسته شدم حق ایثارگریم اعمال نمیشه چرا؟


ج – اعمال ايثارگري ماده 51 قانون جامع خدمات رساني به ايثارگران براي بازنشستگان داراي ابهامي  از جهت محل پرداخت آن است كه مجلس شوراي اسلامي در قالب استفساريه بايد نسبت به رفع اين ابهام اقدام نمايد. مقدمات اين استفساريه در حال تهيه است .

bahar بازدید : 132 شنبه 07 مهر 1397 نظرات (0)

عدم احتساب پست های معاون اداره و کارشناس‌مسئول در زمره‌ی مشاغل مدیریت حرفه‌ای و برقراری فوق‌العاده شغل بمیزان مشاغل کارشناسی .

bahar بازدید : 150 پنجشنبه 05 مهر 1397 نظرات (0)

✅ بر اساس مجوز استخدامی 10 هزار نفری سازمان اداری و استخدامی کشور، صدور احکام استخدامی رسمی- قطعی جدید در وزارت آموزش و پرورش شروع شد.


💢 جزییات: shenasname.ir/4950


💠 شناسنامه | اداری و استخدامی

issarr بازدید : 325 دوشنبه 26 شهریور 1397 نظرات (0)


بیت کوین!؟ 
چیزی در مورد بیت کوین میدونید ! 
قیمت امروز بیت کوین چنده ؟ 
بیت کوین یک ارز اینترنتی میباشد که به طور عجیبی پیشرفت کرد و قیمت هر بیت کوین در حال حاظر یعنی امروز بیش از ۶۰۰۰ دلار است باورتون میشه؟ یعنی بیش از۹۰.۰۰۰.۰۰۰ تومن 
و به راحتی قابل برداشت به صورت ریال در کمتر از یک ساعت! 
اما این توضیحات به چه دردی میخوره؟ 
خب من یه راهی بلد شدم که به راحتی بدونه سرمایه و بدون هیچ زحمتی به راحتی بیت کوین رایگان دریافت میکنم ! 
درسته منم وقتی در این مورد شنیدم گفتم یه دروغ جدید 
اما واقعیت داره کاملا هم واقعیت داره بدون سرمایه و بدون وقت گذاشتن من تونستم  
شما فقط کافیه یک لپتاپ داشته باشید ، کمی حوصله و اینترنت تمام! 

حالا به شما میگم چطوری: 
شما از لینکی که در اخر این متن نوشتم میتوانید یک برنامه دانلود کنید که شبیه یک مرورگر اینترنت هستش ، بعد از دانلود اونو نصب و اجرا میکنید ، خب حالا از این به بعد فقط کافیه این صفحه باز باشه و شما به کارهای دیگتون برسید بقیه کار با خود نرم افزاره و براتون بیت کوین رایگان جمع میکنه که به راحتی میتوانید به کیف پولتون انتقال بدید همین! 
باور کنید فقط همین ! درسته خیلی راحته تازه من راه هایی بلدم که راحت تر هم میشه من لینک گروه واتزاپ که برای زیر مجموعه هام هست رو براتون میذارم تا اگر دوست داشتید بیشتر بدونید در خدمت باشم ، آموزش ها هم هم در گروه و هم در سایت هست ، سوالی بود در گروه پاسخ گو هستم 
ضرر نمیکنید! نه پول میدید نه کار میکنید به امتحانش نمیرزه؟ 


لینک نصب برنامه 





=================================================================================



افزونه cryptotab (کریپتو تب) برای مرورگر کروم، فایرفاکس، اوپرا و سافاری – استخراج بیت کوین – مرورگر کریپتوتب و اپلیکیشن اندروید کریپتوتب



قابلیت جدید کریپتوتب وب اپ (CryptoTab Web App) برای استخراج به کمک همه مرورگرها که فقط لازمه صفحه مورد نظر را در مرورگر خود بوکمارک bookmarks کنید.



این افزونه مثل افزونه بیتر ای او است.



این افزونه روز به روز آپدیت میشود و امکانات جدیدی بهش اضافه میشود و دارای قابلیت شخصی سازی ظاهر هم است.



افزونه cryptotab کریپتو تب

یک شیوه دیگر در استخراج بیت کوین در این افزونه هرچه تعداد افراد بیشتری دعوت کنید سرعت و قدرت استخراج بیت کوین شما بیشتر میشود.



برای نصب این افزونه وارد سایت افزونه شوید.






بعد از وارد شدن به سایت به پایین سایت بروید (بخش فوتر) از آنجا میتوانید افزونه کروم, افزونه فایرفاکس, افزونه اوپرا, افزونه سافاری, اپلیکیشن اندروید و مرورگر کریپتو تب را دانلود کنید.



این سایت در نسخه جدیدش افزونه همه ی مرورگرها به جز فایرفاکس را در قالب web app درست کرده که با وارد شدن به آن صفحه ماین حساب کاربری تان باز میشود

که یک پیغام با عنوان: Press Ctrl + D on your keyboard to add CryptoTab into your bookmarks and quickly open it anytime you need. می بینید که گفته میتوانید این صفحه را در مرورگر خود bookmarks (ذخیره) کنید و هر وقت خواستید ماین کنید به این صفحه مراجعه کنید.



در انتهای سایت میتوانید لینکها رو در بخش CryptoTab Family (خانواده کریپتوتب) ببینید.

CryptoTab Browser مرورگر کریپتو تب (پیشنهاد ما استفاده از همین مرورگره)

CryptoTab Web App نسخه اپ قابل استفاده در تمام مرورگرها

CryptoTab for Firefox افزونه مرورگر فایرفاکس

CryptoTab for Android اپ اندرویدی

CryptoSearch for Chrome چستجوگر کریپتوتب که در صورت استفاده از آن حداقل برداشت از این افزونه کاهش پیدا میکند.



اگر روی ایکون مرورگرها در همون انتهای سایت هم بزنید کار همین لینک ها رو میکنه و به جز فارفاکس بقیه به لینک Web App افزونه میرن



آموزش افزونه cryptotab

در صفحه افزونه مقدار بیت کوین استخراج شده شما را نوشته.

در زیر آن هم یک لینک اختصاصی شما وجود دارد که میتوانید به کمک آن دوستان خود را دعوت کنید تا افزونه را نصب کنند.

و دکمه های اشتراک گذاری هم وجود دارند که کار همان لینک را انجام میدهند.



در قسمت پایین صفحه سمت راست (Referrals) تعداد زیرمجموعه های شما را نشان میدهد. و در سمت چپ (Mining) هم میتوانید سرعت استخراج بیت کوین را تنظیم کنید. حداکثر قدرتOFF — MAXخاموش



استخراج بیت کوین تا زمانی ادامه دارد که مرورگر شما باز باشد. اگر مرورگر را ببندید استخراج هم متوقف میشود. اگر در همون صفحه ماین بمانید سرعت ماین بیشتر میشود.



در قسمت Mined مقدار بیتکوین استخراج شده شما را نشان میدهد.

در قسمت Affiliate مقدار بیتکوین کسب شده از زیرمجموعه ها شما را نشان میدهد.



برداشت بیت کوین های استخراج شده

در سمت راست و بالای صفحه بر روی آیکون منو کلیک کنید. در منوی باز شده برای برداشت بیت کوین بر روی دکمه WITHDRAW BTC کلیک کنید.



حداقل مقدار برداشت: BTC 0.00040 است که اگر از جستجوگر کریپتوتب (CryptoSearch) استفاده کنید حداقل برداشت شما 0.00001 BTC میشود.



تمام این اطلاعاتی که در صفحه افزونه وجود دارد در سایت cryptotab.net نیز هستند. که میتوانید با جیمیل خود وارد شده تا اطلاعات برای همیشه ذخیره شوند.



مرورگر کریپتوتب CryptoTab browser

سبک، سریع و آماده برای استخراج!



یک مرورگر وب سریع و سبک با قابلیت استخراج با سرعت بسیار بالا 8X برابر و تجربه کاربری آشنا مانند کروم

امکانات مرورگر را میتوانید با نصب بیش از 150 هزار افزونه افزایش دهید.



ماین بیت کوین برای خود و دعوت دوستان، بنابراین شما می توانید بیتکوین بیشتری کسب کنید!

مرورگر CryptoTab شامل الگوریتم ساخت معدن است که با استفاده از منابع رایانه شما سرعت استحراج شما را تا 8 برابر افزایش دهد و درآمدزایی BTC را افزایش می دهد.



وارد سایت افزونه شوید و مرورگر کریپتوتب را دانلود کنید و از استخراج خود لذت ببرید.






قابلیت جذب زیرمجموعه تا 10 سطح پایین تر یعنی از زیرمجموعه، زیرمجموعه هایتان هم میتواید درآمد کسب کنید.

bahar بازدید : 135 جمعه 16 شهریور 1397 نظرات (0)

📌ثبت نام دومین آزمون استخدام بخش خصوصی آغاز شد.


💠 قمری،دبیر شورای سیاستگذاری آزمون گفت:

🔹داوطلبان شرکت در آزمون استخدام بخش خصوصی می توانند در۲۲۲ عنوان شغلی ثبت نام کنند.

www.inre.ir

bahar بازدید : 148 سه شنبه 13 شهریور 1397 نظرات (0)

✴️تفاوت حق اولاد و حق عایله‌مندی در چیست؟ آیا با هم تفاوت دارند؟


پاسخ👇


✅آنچه در مواد ٨٦ و ٨٧ قانون تامین‌اجتماعی ذکرشده، اگرچه تحت عنوان عائله‌مندی آمده ولی درواقع حق اولاد است و پرداخت آن بابت فرزندان است و همسر را شامل نمی‌شود. مورد دیگری که مربوط به حق عائله‌مندی باشد، در قانون کار نیامده است، مگر اینکه کارفرما در این زمینه مزایای دیگری برای کارگر یا کارگران خود منظور کرده باشد که تعهدات مربوط به آن معتبر و قابل‌اجرا خواهد بود. مبلغ کمک عائله‌مندی برای هر فرزند در ماه معادل سه برابر حداقل مزد روزانه کارگر ساده در مناطق مختلف است و شرایطی دارد بدین قرار: بیمه‌شده حداقل سابقه پرداخت حق‌بیمه ٧٢٠ روز کار را داشته باشد.

bahar بازدید : 937 سه شنبه 13 شهریور 1397 نظرات (0)

 

فایل صوتی جلسه حاج آقا دکتر نوروزی و تعدادی از اعضای فراکسیون ایثارگران با دکتر انصاری ریاست محترم سازمان امور استخدامی و معاون بنیاد (این فایل توسط حاج آقا نوروزی برای بنده (ملایی) ارسال گردید)

issarr بازدید : 489 دوشنبه 10 مهر 1396 نظرات (1)

تفاوت‌های حقوق حالت اشتغال جانبازان با حقوق وظیفه

 

تمامی جوانانی که به خدمت فرا خوانده می‌شوند، در طول دوران خدمت، پرسنل نیروهای مسلح محسوب ‌شده و چنانچه خدمت را به پایان برسانند به دریافت کارت پایان خدمت نائل خواهند شد ولی مأموریت دشواری که برعهده نیروهای مسلح در حفظ و حراست از نظام مقدس جمهوری اسلامی گذاشته شده، همواره با خطراتی همراه بوده است.

 

برابر ماده 107 قانون ارتش جمهوری اسلامی و مواد مشابه در قانون مقررات استخدامی سپاه و ناجا، چنانچه پرسنلی حسب یکی از بندهای مندرج در این ماده، مجروح شود، جانباز شناخته شده و مشمول یکی از بندهای الف، ب و ج ماده 108 قانون ارتش و مواد مشابه در قانون سپاه و ناجا خواهد شد.

 

برابر قوانین و مقررات، استخدام این قبیل جانبازان در دستگاه‌های اجرایی منع قانونی نداشته و آنان علاوه بر دریافت حقوق وظیفه از سازمان تأمین اجتماعی نیروهای مسلح، می‌توانند در دستگاه‌های اجرایی استخدام شوند. با تصویب قانون حالت اشتغال در تاریخ 30/6/72 در مجلس شورای اسلامی، همه جانبازان حسب این قانون و آیین‌نامه اجرایی آن، با قانون حالت اشتغال تطبیق وضعیت شدند و آن گروه از جانبازان مشمول‌ بندهای ب و ج نیروهای مسلح که از کار افتاده کلی شناخته شدند، قانون برقراری حقوق وظیفه آنان به قانون حالت اشتغال تبدیل شد. مقنن با علم به اینکه پرداخت حقوق وظیفه به جانبازان از کارافتاده کلی، تضییع حقوق قانونی آنان است، این افراد را مشمول قانون حالت اشتغال کرد.

 

تفاوت‌هایی که حقوق حالت اشتغال با حقوق وظیفه دارد عبارت است از:

 

الف- جانبازان مشمول قانون حالت اشتغال به‌عنوان پرسنل رسمی و هم‌طراز با کادر ثابت با آنان رفتار خواهد شد و هرعضویتی که قبل از حالت اشتغال داشته‌اند به عضویت رسمی تبدیل می‌شود.

 

ب- وضعیت استخدامی آنان تا 30سال همانند کارکنان رسمی خواهد بود و همه تغییراتی که در وضعیت آنان از قبیل تأهل، اولاد، تحصیلات و... به وجود می‌آید در احکام کارگزینی آنان ثبت و برابر تغییرات اقدام خواهد شد.

 

ج- پرونده حقوقی آنان از صندوق‌های بازنشستگی به دستگاه اجرایی عودت داده شده و همانند کارکنان شاغل با آنان رفتار خواهد شد، لذا پرونده حقوقی سربازان وظیفه‌ای که به سازمان تأمین اجتماعی نیروهای مسلح ارسال شده است باید به ارتش، سپاه و ناجا عودت داده شده و همانند کادر ثابت رسمی با آنان رفتار شود.

 

د- تمامی خدماتی که به پرسنل کادر ثابت(پایوران) تعلق می‌گیرد به جانبازان حالت اشتغال با هر نوع عضویتی که قبلا داشته‌اند تعلق خواهد گرفت، لذا این گروه از جانبازان مشمول خدمات مسکن، اتکا و... خواهند بود.

 

هـ- در طول مدتی که این افراد مشمول دریافت حقوق وظیفه بوده‌اند، حقوق آنان هم‌طراز کادر ثابت شاغل محاسبه شده و مابه‌التفاوت آن به آنان پرداخت خواهد شد.

 

و- ترفیعات آنان همانند کادر رسمی شاغل محاسبه و اعطا خواهد شد. با این تفاوت که برای دریافت درجات و ترفیعات خود، نیازی به طی دوره‌های آموزشی و اخذ مدرک تحصیلی ندارند و تنها مدت توقف در هر درجه، ملاک عمل خواهد بود.

 

ز- جانبازان مشمول قانون حالت اشتغال همواره از دو درجه بالاتر از پرسنل کادر ثابت برخوردار بوده و از مزایای آن بهره‌مند خواهند بود، لذا دریافتی این قبیل جانبازان همواره دو درجه از همطرازان شاغل خود بیشتر است.

 

ح- چنانچه نیروهای مسلح به خدمات این قبیل افراد نیاز داشته باشند، باید ضمن عقد قرارداد خدمت جدید در ازای خدماتی که آنان ارائه می‌دهند، حقوق و مزایای جداگانه به آنان پرداخت کنند.

 

با عنایت به مطالب مطروحه در خصوص جانبازان مشمول قانون اشتغال، وضعیت خدمتی قبل از جانبازی آنان در وضعیت بعدی هیچ تأثیری نداشته و همه جانبازان حالت اشتغال که قبل از جانبازی سرباز وظیفه، پیمانی، قراردادی، بسیجی و کادر رسمی بوده‌اند پس از شمولیت در قانون حالت اشتغال از مزایای کادر رسمی برخوردار بوده و هیچ تفاوتی به لحاظ قانونی با یکدیگر نخواهند داشت.

issarr بازدید : 445 دوشنبه 03 مهر 1396 نظرات (1)

نامه معاونت حقوقي رئيس جمهور درباره پست همطراز جانبازان 

 

جناب آقاي دکتر سید سلمان سامانی

رئیس محترم مرکز مدیریت عملکرد و بازرسی و امور حقوقی وزارت کشور

 

سلام‌عليكم؛

با احترام، عطف به نامه شماره ۱۲۵۰۹۶ مورخ ۱۳۹۳/۱۰/۱۰ درخصوص ایجاد پست همطراز پست مدیریتی قبلی  برای جانبازان شاغل در دستگاههای اجرایی موضوع طرح استفساریه تبصره (۳) ماده (۹) قانون تسهیلات استخدامی و  اجتماعی جانبازان به آگاهی می‌رساند:

همانطور که در نظریه‌های پیوست نظریه شماره ۰۹۳/۱۲۰۱۸ مورخ ۱۳۹۳/۵/۲۲ این معاونت به شماره‌های ۹۶۵۷/۹۱/م/۶۶۹۲ مورخ ۱۳۹۱/۴/۳ و شماره ۱۹۰۳۹/۵۲۶ مورخ ۱۳۸۶/۴/۱۱ (تصاویر پیوست) مستدلاً بیان شده است اعطاء پست همطراز به جانبازان منحصر به جانبازانی که توانایی انجام کار تمام وقت را  ندارند نیست و کلیه جانبازان می‌توانند صرفنظر از اینکه توانایی انجام کار تمام وقت را داشته یا نداشته باشند از امتیاز پست  همطراز برخوردار شوند مضافاً اینکه طرحاستفساریه صدرالذکر و اطلاق مفاد آن، هرگونه ابهام در این خصوص را مرتفع نموده  است./با

 

محل درج امضا

حسابی

 

 

رونوشت:

•  سركار خانم دكتر امين زاده معاون محترم حقوقي رئيس جمهور جهت استحضار

•  جناب آقای دکتر رستمی

•  اداره كل حوزه معاونت حقوقی رئیس جمهور ـ ۸۵۲۱۸/۲۴۶۶۹

issarr بازدید : 1127 چهارشنبه 15 شهریور 1396 نظرات (1)

قسمت اول

 

پراکندگی قوانین و مقررات بازنشستگی در حوزه ایثارگران، وحدت رویه در این موضوع را با مشکلات جدی مواجه کرده است.

علاوه بر صندوق‌هاي بازنشستگي كه رفتارهاي مختلفي با ايثارگران به‌هنگام بازنشستگي دارند، ايثارگران نيز در مسير بازنشستگي با سرگرداني مواجهند.

مقنن در موضوع بازنشستگي ايثارگران به‌دنبال ارائه تسهيلاتي بود كه به‌هنگام بازنشستگي آنان فراتر از شرايط عادي بتوانند با استفاده از آن، از بازنشستگي بهتري برخوردار شوند.

در تاريخ 67/9/1 قانون نحوه بازنشستگي جانبازان انقلاب اسلامي و جنگ تحميلي به تصويب مجلس رسيد؛ برابر ماده واحده اين قانون، تمامي وزارتخانه‌ها، شركت‌ها، مؤسسات دولتي، شهرداري‌ها، بانك‌ها، مؤسسات و شركت‌ها و سازمان‌هايي كه شمول قانون بر آنها مستلزم ذكر نام است مي‌توانند مستخدم جانباز رسمي يا ثابت يا داراي عناوين مشابه‌ خود به‌جز كارگران مشمول قانون كار را به شرط داشتن حداقل 20سال تمام سابقه خدمت براساس درخواست كتبي آنان و تصويب شوراي امور اداري و استخدامي كشور با افزودن سنوات خدمت ارفاقي كه به نسبت درصد جانبازي تعيين مي‌شود، به‌مدت خدمت آنان بدون پرداخت كسور فقط از لحاظ احتساب حقوق بازنشستگي بازنشسته‌ كنند. خدمت اضافه بر 30سال قابل محاسبه نبوده و در تعيين حقوق بازنشستگي آنان آخرين حقوق قبل از بازنشستگي مبناي محاسبه قرار مي‌گيرد.

جانبازان 20تا 40درصد حداقل 3سال و حداكثر 6سال و جانبازان 40درصد تا مرز ازكارافتادگي حداقل 6سال و حداكثر 10سال از سنوات خدمت ارفاقي برخوردار مي‌شوند.

نكاتي كه در قانون نحوه بازنشستگي جانبازان قابل توجه است، عبارتند از: 

1- محدوده اجراي اين قانون در ابتدا شامل وزارتخانه‌ها، شركت‌ها، مؤسسات دولتي، شهرداري‌ها، بانك‌ها، مؤسسات و شركت‌ها و سازمان‌هايي كه شمول قانون بر آنها مستلزم ذكر نام است، بوده است.

2- تقاضاي جانباز بايد به‌صورت درخواست كتبي باشد.

3- شرط اجراي قانون داشتن حداقل 20سال سابقه خدمت بوده كه با سنوات خدمت ارفاقي جمع مي‌شود.

لذا اقدامي كه برخي صندوق‌ها مبني بر تكميل 30سال خدمت همراه با سنوات ارفاقي را شرط بازنشستگي اعلام مي‌كنند، خلاف قانون بوده و قابل پيگيري است.

علاوه بر آن معاون حقوقي رئيس‌جمهور در پاسخ به استعلام‌ها نيز به اين نكته اشاره كرده است و برابر نامه شماره 13610/175553 مورخ 90/9/7 به معاون حقوقي وزارت آموزش و پرورش چنين آورده است:

بنا به تصريح قانون نحوه بازنشستگي جانبازان، دستگاه‌ها مي‌توانند جانبازان انقلاب اسلامي را به شرط داشتن 20سال تمام سابقه خدمت براساس درخواست كتبي و تصويب شوراي امور اداري و استخدامي، با افزودن سنوات ارفاقي، بازنشسته كنند.

4- جانبازان 20درصد و بالاتر مشمول بهره‌مندي از اين قانون هستند.

5- مبناي محاسبه حقوق بازنشستگي حسب ماده واحده قانون، آخرين حقوق قبل از بازنشستگي خواهد بود.

در تاريخ 83/2/21 قانون اصلاح نحوه بازنشستگي جانبازان به تصويب مجلس رسيد و 2تبصره به ماده واحده اين قانون اضافه شد.

برابر اين تبصره‌ها چند محدوديت‌كه تا قبل از اصلاح قانون از سوي صندوق‌هاي بازنشستگي اعمال مي‌شد، برطرف شد: 

الف- در بند يك اصلاحيه عبارت «به‌جز كارگران مشمول قانون كار» كه در ماده واحده وجود داشت و مانع بهره‌مندي كارگران از اين قانون مي‌شد حذف شد.

ب- جانبازان و آزادگان كارگر مشمول قانون كار و تأمين اجتماعي با لحاظ تبصره 2ماده 2قانون اصلاح نحوه بازنشستگي و وظيفه قانون استخدام كشوري مصوب 68/12/13 مشمول قانون نحوه بازنشستگي خواهند بود و مشمول حداقل شرط سني 50سال با داشتن 30سال سابقه كار نيستند.

بنابر اين حداقل شرط سن بازنشستگي كه در قوانين، 50سال تعيين شده بود با اين اصلاحيه حذف شد و جانبازان و آزادگان كارگر مشمول بهره‌مندي از قانون شدند

 

برای مشاهده ی بخش های دیگر این متن به ادامه ی مطلب مراجعه کنید

issarr بازدید : 1606 چهارشنبه 15 شهریور 1396 نظرات (1)

بند ت ماده 28 قانون برنامه ششم توسعه :

 

 دولت مکلف است سنوات ارفاقی را به‌عنوان سنوات خدمت قابل قبول تلقی و مطابق تبصره (٢) قانون بازنشستگی پیش از موعد کارکنان دولت مصوب ۵/۶/١٣٨۶ توسط سازمان تأمین اجتماعی به برقراری مستمری بازنشستگان مشمول و براساس میانگین دو سال آخر پرداخت حق بیمه سنوات ارفاقی از تاریخ بازنشستگی آنان اقدام کند. شرکتهای دولتی و مؤسسات و نهادهای عمومی غیردولتی موضوع تبصره (٣) قانون مذکور نیز با استفاده از منابع خود مشمول این حکم می‌باشند.

تبصره- سهم صندوق‌های بازنشستگی بابت پرداخت حقوق بازنشستگی و نیز کسور بازنشستگی و یا حق بیمه سهم مستخدم و کارفرما نسبت به سنوات ارفاقی از محل اعتبارات سالانه دستگاههای اجرائی مشمول تأمین و به صندوقهای مذکور پرداخت می‌شود.

 

 

پی نوشت :

ايثارگران توجه كنند بند فوق براي سنوات ارفاقي در قانون بازنشستگي پيش از موعد كاركنان دولت است و ارتباطي با سنوات ارفاقي قانون نحوه بازنشستگي جانبازان كه يك قانون خاص براي آنان است ندارد. لذا به هنگام بهره مندي از اين قانون مراقب باشيد حقوق تان تضييع نشود.

 

issarr بازدید : 619 یکشنبه 12 شهریور 1396 نظرات (1)

امتیازات ایثارگران‌دراحکام‌کارگزینی‌مشمولین‌قانون‌کار

 

1-کلیه جانبازان با هر درصد ، آزادگان با هر میزان اسارت و فرزندان شهدا  همواره از یک مقطع تحصیلی بالاتر برخوردار می شوند . 

مستند برای جانبازان باهر درصد جانبازی  و آزادگان با هر میزان سابقه اسارت قانون اعطای امتیازات ایثارگری و اشتغال در مناطق جنگی ... مصوب 30/6/76 مجلس شورای اسلامی  و برای فرزندان شهدا بند الف ماده 44 قانون برنامه پنجم توسعه

تبصره- در صورتیکه امکان ارتقای ایثارگر به شغل یک مقطع تحصیلی بالاتر ممکن نباشد معادل 6/3 درصد مزد مبنا یا مزد ثابت به آنان پرداخت خواهد شد.

 

2-ارتقاء یک گروه تشویقی بالاتر برای برخورداری از مزد یک گروه بالاتر  برای آزادگان با حداکثر سه سال سابقه اسارت و جانبازان با حداکثر چهل درصد جانبازی و رزمندگان باحداقل شش ماه خدمت متوالی یا نه ماه خدمت متناوب در جبهه 

 

3- ارتقاء دو گروه تشویقی بالاتربرای برخورداری از مزد شغل دو گروه بالاتر  برای آزادگان با بیش از سه سال اسارت و جانبازان با بیش از چهل درصد جانبازی و رزمندگان با بیش از سه سال خدمت در جبهه اعم از متناوب و متوالی 

تبصره1 -  در صورتیکه افزایش مزد ناشی از افزایش یک یا دو گروه به دلیل فقدان طرح طبقه بندی مشاغل ممکن نباشد به ترتیب معادل پنج درصد و ده درصد مزد ثابت به آنان پرداخت خواهد شد. 

تبصره 2 – در مورد جانبازان ، آزادگان و فرزندان شهدا  پس از اعمال مقطع تحصیلی بالاتر ، ارتقاء یک یا دو گروه نیز اعمال خواهد شد. 

تبصره 3 -  مجموع مزایای پرداختی ماهانه ناشی از اجرای این قانون از پنجاه درصد حداقل دستمزد مصوب شورای عالی کار در همان سال تجاوز نمی کند . حداقل دستمزد در سال 95 مبلغ  ۸۱۲۱۶۵ تومان می باشد.

تبصره 4 – مرجع صدور گواهی حضور در جبهه سپاه پاسداران یا جهاد سازندگی می باشد . مرجع صدور گواهی جانبازی ، اسارت و فرزند شهید بودن بنیاد شهید و امور ایثارگران می باشد.

تبصره 5 – در صورتیکه به موجب مقررات دیگری از این امتیازات استفاده شده باشد برخورداری از این امتیازات ممنوع است مگر این امتیازات  نسبت به قبل موجب افزایش باشد که فقط از همین امتیاز ات برخوردار خواهند شد . 

تبصره 6 – این افزایشها در هر حال جز مزد مبنا یا مزد ثابت محسوب می شود . 

تبصره 7 – کلیه دریافتی های ایثارگران فوق  به جز رزمندگان از مالیات بر درآمد حقوق معاف می باشند.

تبصره 8-  از دریافتی ایثارگران فوق به جز رزمندگان بیمه همگانی شامل بیمه درمانی ، بازنشستگی ، ازکارافتادگی ، بازماندگان و بیکاری موضوع سهم بیمه شده کسر نخواهد شد و تامین صد در صد آن بر عهده دولت می باشد

issarr بازدید : 3752 یکشنبه 12 شهریور 1396 نظرات (1)

تبصره 2 بند ( ذ ) ماده 87 قانون برنامه ششم :

 

 والدین، همسران و فرزندان شهدا و جانبازان و آزادگان  و رزمندگان با حداقل شش‌ماه سابقه حضور در جبهه، شاغل در کلیه دستگاههای مشمول ماده (2) قانون جامع خدمات‌رسانی به ایثارگران و مؤسسات تابعه آنها و شرکتهای عمومی و دولتی، در صورت تنزل از پست سازمانی بالاتر، مشروط به عدم محکومیت آنها بر اساس آراء مراجع قضائی یا اداری به تنزل پست، از کلیه حقوق و مزایای همان پست سازمانی یا همتراز شغل و پست قبلی برخوردار می‌شوند.

issarr بازدید : 539 سه شنبه 07 شهریور 1396 نظرات (0)

ایثارگران بدانند؛ بررسی قوانین بازنشستگی ایثارگران

 

 پس از بررسی قانون نحوه بازنشستگی جانبازان با سنوات ارفاقی، به قانون خاص دیگری در خصوص بازنشستگی ایثارگران می‌رسیم.

مشمولين قانون حالت اشتغال شامل شهدا، جانبازان و آزادگان برخوردار از قانون حالت اشتغال كه نحوه بازنشستگي آنان با قوانين عادي و ساير ايثارگران متفاوت است. هرچند سازمان‌هاي بازنشستگي كشوري و لشكري بدون توجه به حقوق قانوني مشمولين قانون حالت اشتغال، به تضييع حقوق آنان مبادرت مي‌كنند لكن بي‌اطلاعي ايثارگران و عدم پيگيري آنان علت مضاعفي شده است كه احكام حقوقي آنان منطبق با قانون صادر نشود.

مستند نحوه بازنشستگي مشمولين قانون حالت اشتغال، ماده40 قانون جامع خدمات‌رساني به ايثارگران است. اين ماده بيان مي‌دارد: حقوق بازنشستگي شهدا، جانبازان و آزادگان مشمول قانون حالت اشتغال، معادل آخرين حقوق و مزاياي دريافتي تعيين و هرساله متناسب با افزايش ضريب حقوق شاغلان اضافه و به شكل تبصره‌هاي زير عمل مي‌شود.

1- حقوق بازنشستگي مشمولان قانون حالت اشتغال، اعم از اينكه در اجراي قانون مذكور و يا ساير قوانين و مقررات مربوط بازنشسته شده باشند، مشابه كاركنان همطراز (بازنشسته در سال تصويب اين قانون) تطبيق و اعمال مي‌گردد.

2- حقوق بازنشستگي و وظيفه شهدا، جانبازان و آزادگان غيرمستخدم دولت توسط بنياد و حقوق بازنشستگي و وظيفه جانبازان و آزادگان مستخدم دولت توسط صندوق بازنشستگي دستگاه ذي‌ربط پرداخت مي‌گردد.

3- مشمولان قانون حالت اشتغال هنگام نيل به بازنشستگي از كليه امتيازات منظورشده براي شاغلان همطراز (مانند پاداش پايان خدمت و غيره) برخوردار مي‌گردند. دستگاه مجري حكم حقوق بازنشستگي مكلف به تامين و پرداخت حقوق و امتيازات مذكور خواهد بود.

مستنبط از ماده40 قانون جامع و مواد قبلي آن درباره بازنشستگي مشمولين قانون حالت اشتغال عبارتند از:

الف- احكام حقوقي حالت اشتغال در نيروهاي مسلح، دستگاه‌هاي اجرايي و بنياد شهيد و امور ايثارگران يكسان بوده و تفاوتي از اين حيث بين آنان وجود ندارد.

ب- وضعيت قبلي استخدامي مشمولين قانون حالت اشتغال در اجراي احكام حقوقي حالت اشتغال و بازنشستگي مشمولين آن هيچ تاثيري ندارد. لذا كادر ثابت نيروهاي مسلح، بسيجي، پيماني و وظيفه بودن مانعي براي اجراي هماهنگ احكام حقوقي حالت اشتغال نيست و اين احكام به‌صورت يكسان اجرا مي‌شود.

پ- صدور احكام كليه مشمولين قانون حالت اشتغال همطراز كادر ثابت نيروهاي مسلح با دو درجه بالاتر محاسبه و پرداخت مي‌شود.

 ت- حقوق بازنشستگي مشمولين قانون حالت اشتغال، معادل آخرين حقوق و مزاياي دريافتي تعيين و پرداخت مي‌شود. لذا احتساب ميانگين 2 سال آخر يا آخرين حكم كارگزيني براي مشمولين حالت اشتغال فاقد وجاهت قانوني است و اقدامي كه اكنون توسط سازمان‌هاي بازنشستگي در حال انجام است از مصاديق تضييع حقوق قانوني مشمولين قانون حالت اشتغال است.

ث- افزايش سالانه حقوق مشمولين قانون حالت اشتغال هرساله متناسب با افزايش ضريب حقوق شاغلان اقدام مي‌شود. لذا چنانچه در افزايش‌هاي سنواتي ضريب سالانه شاغلين و بازنشستگان تفاوتي ايجاد شود، معيار افزايش ضريب سالانه حقوق بازنشستگان قانون حالت اشتغال معادل افزايش ضريب ريالي شاغلان خواهد بود.

ج- كليه مشمولين قانون حالت اشتغال اعم از اينكه در اجراي اين قانون بازنشسته شده باشند و يا در سنوات قبل از قانون حالت اشتغال برابر با ساير قوانين بازنشسته شده باشند، وضعيت بازنشستگي آنان، مشابه كاركنان همطراز در سال تصويب قانون جامع خدمات‌رساني به ايثارگران يعني 2/10/91 تطبيق پيدا كرده و حقوق و مزاياي بازنشستگي آنان با قانون حالت اشتغال هماهنگ مي‌شود.

از نكات مهم و مثبت اين اقدام قانوني، تطبيق وضعيت شهدا و جانبازاني است كه بازنشستگي آنان قبل از تاريخ تصويب قانون حالت اشتغال در تاريخ 30/6/72 بوده است. با عنايت به اينكه بازنشستگي اين گروه در سال‌هاي گذشته انجام‌شده، دريافتي آنان بسيار ناچيز بوده و مقنن قصد داشته است با تطبيق وضعيت بازنشستگي آنان با قوانين مؤخر، نسبت به ترميم وضعيت معيشتي آنان اقدام كند و فاصله عميقي كه در دريافتي خانواده شهدا و جانبازان و آزادگان ازكارافتاده كلي وجود داشته است را بپوشاند لكن دريغ از آنكه دستگاه‌هاي اجرايي با امتناع از اجراي قانون مانع اجراي عدالت مي‌شوند.

 

mrakbari بازدید : 294 یکشنبه 05 شهریور 1396 نظرات (0)

با سلام و دعای خیر ، حاج آقا چندمین بار است که خدمتتان سوال و درخواست میفرستم اما متاسفانه هیچ پاسخی دریافت نمیکنم ، شما را به خون مطهر شهدا پاسخ دهید ، فرزند جانباز پنجاه درصد متوفی هستم که به صورت قرارداد مدت موقت در شرکت نفت فلات قاره مشغول به کارم ، متاسفانه بعد از گذشت چند سال تبدیل وضعیت نشدم در حالی که سالانه از واحدی که در آن کار میکنم چند نفر بازنشسته میشوند و هر بار که تلفنی با دفتر مرکزی تهران صحبت کردم گفته شده تبدیل وضعیت شامل حالت نمیشود چون پدرت شرکت نفتی نبوده !!! خواهش میکنم نظرتان را در این مورد اعلام فرمایید و همچنین راهنمایی فرمایید چگونه اقدام کنم . من الله توفیق

 

جواب اقای ملایی :

سلام

اگر قرارداد مستقیم دارید مشمول ماده ۲۱ میشوید 

و میتوانید تبدیل وضعیت شوید

در صورت عدم تمکین از طریق دیوان اقدام کنید

 

پی نوشت :

1:

سوالات خودتون رو میتونید از طریق تلگرام مستقیما از آقای ملایی بپرسین

https://telegram.me/Mohmmadir0012

2:

گروه متقاضیان تبدیل وضعیت فرزندان ایثارگران و جانبازان زیر ۲۵ درصد

https://t.me/joinchat/BkHpfEIOFmff7i4_qje9eg

 

issarr بازدید : 801 یکشنبه 29 مرداد 1396 نظرات (0)

نظر معاونت حقوقي رئيس جمهور درخصوص اعاده به خدمت جانبازان بازنشسته بر اساس بند (ب) ماده (65) قانون برنامه پنجم توسعه و ماده (4) قانون تسهيلات استخدامي جانبازان و شمول عبارت اعاده به خدمت به افراد بازخريدي و مستعفي و شاغل محسوب نمودن مستخدمان بازنشسته

 

شماره 18470/41642      

تاريخ 1392/04/25

معاونت محترم توسعه مدیریت و سرمایه انسانی رییس جمهور

 

سلام‌عليكم؛

با احترام، تصویر نامه های شماره ۵۵۷۶۰۲۷ مورخ ۱۳۹۲/۲/۲۲ وشماره ۵۵۱۹۶۰۳۱ مورخ ۱۳۹۱/۱۱/۲۹ نماینده محترم مجلس شورای اسلامی جناب آقای رحماندوست، در خصوص استعلام راجع به اعاده به خدمت جانبازان بازنشسته بر اساس بند (ب) ماده (۶۵) قانون برنامه پنجم توسعه و ماده (۴) قانون تسهیلات استخدامی جانبازان و شمول عبارت اعاده به خدمت به افراد بازخريدي و مستعفی و شاغل محسوب نمودن مستخدمان بازنشسته توسط آن معاونت جهت بررسی و اقدام لازم ارسال مي گردد.

عنايت دارند كه در ماده (۶۰) قانون جامع خدمات رساني به ايثارگران كه مؤخر بر قانون برنامه پنجم می باشد، مقرر شده است:

ماده (۶۰) – دستگاههای مشمول ماده ۲ این قانون مکلفند حسب درخواست جانبازان و آزادگاني كه قبل از تصویب این قانون در خدمت دستگاه بوده و قطع همكاري نموده اند فقط یک بار نسبت به اعاده به خدمت آنان اقدام نمایند.

تبصره- افرادي كه به موجب رأي صادره از مراجع قضايي يا هيأتهاي رسيدگي به تخلفات اداري و يا ساير مراجع قانوني مربوط به دليل محكوميت از كار بركنار شده اند مشمول اين ماده نخواهند بود.

در ماده مورد اشاره اعاده به خدمت علی الاطلاق مورد حکم قرار گرفته است و مقید به اعاده به خدمت جانبازان بازخریدي یا مستعفی نشده است.

از طرفي در ماده (۱۲۴) قانون استخدام کشوری حالات مستخدمین تعریف گردیده است.

ماده ۱۲۴- وضع مستخدم رسمی منحصراً یکی از حالات زیر را خواهد داشت:

الف – حال اشتغال و آن وضع مستخدمی است که در مدت معینی انجام وظیفه می نماید.

ح – حال بازنشستگی و آن وضع مستخدمی است که طبق قانون به موجب حکم رسمی مراجع صلاحیتدار از حقوق بازنشستگی استفاده می کند.

بنابراین، حال اشتغال با حال بازنشستگی متفاوت بوده و این دو حالت با هم قابل جمع نیست و مستخدم بازنشسته را نمی توان شاغل محسوب نمود. چنانچه ماده (۹۱) قانون استخدام کشوری و ماده (۷) آییننامه ماده (۱۰۲) قانون اخیرالذکرنیز بر این امر دلالت دارد:

ماده (۹۱)- از تاریخ تصویب این اصلاحیه (۱۳۵۳/۱۲/۲۸) اشتغال مستخدمین رسمی بازنشسته در مقامات مذکور در تبصره ماده (۳۲) یا ریاست موسسات و شرکتهای دولتی مشروط به آنکه به سن بازنشستگی اجباری نرسیده باشند اعاده به خدمت تلقی و مدت اشتغال به شرط پرداخت کسور بازنشستگی مقرر جزء خدمت رسمی تلقی می گردد، وزراء و نخست وزیران که از تاریخ ۱۳۵۷/۱۱/۲۲ به این مقامات منسوب شده اند بدون رعایت شرایط بازنشستگی اجباری، اعاده به خدمت خواهند شد.

 

تبصره ماده (۷) آیین نامه اجرایی ماده (۱۰۲) قانون استخدام کشوری نیز مقرر می‌دارد:

تبصره ماده ۷ – پس از تایید حکم برقراری حقوق بازنشستگی اعاده به خدمت یا تغییر تاریخ بازنشستگی مستخدم منوط به کسب مجوز قانونی است.

چنانچه بند (ج) ماده (۲۴) و ماده (۴۸) قانون مدیریت کشوری نیز بر خروج از خدمت و منتزع گردیدن از خدمت برای بازنشستگان تصریح دارد.

بنا به مراتب مذکور دستگاهها مكلف به اعاده به خدمت جانبازان (اعم از بازنشسته، بازخرید مستعفی) بنا به درخواست آنان و براي يكبار مي باشند.

لازم به ذکر است قبل از تصويب قانون جامع نيز به جهت عدم وجود حكم مغاير با ماده (۴) قانون تسهيلات استخدامي جانبازان در بند «ب» ماده (۶۵) قانون برنامه پنجم توسعه و تصريح ماده اخيرالذكر بر لغو مقررات عام مغاير (نه خاص)، ماده(۴) قانون تسهيلات استخدامي جانبازان لازم الاجرا بود./ک

 

حسین صادقی

سرپرست امور هماهنگی و رفع اختلافات

حقوقی دستگاههاي اجرايي

 

رونوشت :

•  جناب آقای مجتبی رحماندوست، نماینده محترم مردم شريف تهران، ري، اسلامشهر و شميرانات در مجلس شورای اسلامی بازگشت به نامه های شماره ۵۵۷۶۰۲۷ مورخ ۱۳۹۲/۲/۲۲ و شماره ۵۵۱۹۶۰۳۱ مورخ ۱۳۹۱/۱۱/۲۹جهت اطلاع

•  دفتر امور هماهنگي و رفع اختلافات حقوقي دستگاههاي اجرايي

•  دبيرخانه معاونت حقوقی رئیس جمهور

•  بايگاني نظرات حقوقي ـ ۶۲۶۳۴/۱۸۴۷۰

issarr بازدید : 1167 یکشنبه 29 مرداد 1396 نظرات (136)

بند ح ماده 88 قانون برنامه ششم توسعه

 

🔸در صورتی که دریافتی ایثارگران و فرزندان شهدا و رزمندگان با حداقل دوازده‌ماه سابقه حضور در جبهه مشمول صندوق تأمین اجتماعی و صندوق بازنشستگی دیگری گردد بازنشستگی در هر صندوق به طور مستقل انجام می‌گردد و با تحقق بازنشستگی این افراد در  دو صندوق از مستمری بازنشستگی آن صندوق بهره‌مند می‌گردند. کمک دولت فقط به یک صندوق خواهد بود.

issarr بازدید : 380 یکشنبه 29 مرداد 1396 نظرات (0)

✅انتشار گزارش مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی در خصوص «قانون اصلاح قانون #ممنوعیت به کارگیری #بازنشستگان»

 

⭕️بر این اساس، متن اصلاحیه پیشنهادی آن مرکز به شرح زیر است:

🔸«تبصره ١- به‌کارگیری مقامات مذکور در ماده (٧١) قانون مدیریت خدمات کشوری و هم‌ترازان آنها، فرزندان شهدا، آزادگان، جانبازان هفتاد درصد (٧۰%) و بالاتر، رزمندگان با یک‌سال حضور در جبهه و بالاتر، در سمت‌های مدیریت سیاسی مذکور در ماده (٧١) و مدیریت حرفه‌ای موضوع ماده (۵٧) قانون مدیریت خدمات کشوری و دارندگان اجازات خاصه مقام معظم رهبری بلامانع است. همچنین به‌کارگیری بازنشستگان نیروهای مسلح و وزارت اطلاعات در سقف پنج درصد (۵%) پست‌های سازمانی مصوب، در دستگاه متبوع خود بلامانع است. مفاد تبصره «٣» ماده واحده قانون ممنوعیت به‌کارگیری بازنشستگان، از تاریخ تصویب این قانون لازم‌الاجراست.»

 

💢مشاهده متن کامل گزارش➕ دلایل و مستندات: goo.gl/fyCRu4

issarr بازدید : 528 پنجشنبه 05 مرداد 1396 نظرات (0)

ایثارگران بدانند؛ بررسی قوانین بازنشستگی ایثارگران(۱)

 

 

 

 

پراکندگی قوانین و مقررات بازنشستگی در حوزه ایثارگران، وحدت رویه در این موضوع را با مشکلات جدی مواجه کرده است.

علاوه بر صندوق‌هاي بازنشستگي كه رفتارهاي مختلفي با ايثارگران به‌هنگام بازنشستگي دارند، ايثارگران نيز در مسير بازنشستگي با سرگرداني مواجهند.

مقنن در موضوع بازنشستگي ايثارگران به‌دنبال ارائه تسهيلاتي بود كه به‌هنگام بازنشستگي آنان فراتر از شرايط عادي بتوانند با استفاده از آن، از بازنشستگي بهتري برخوردار شوند.

در تاريخ 67/9/1 قانون نحوه بازنشستگي جانبازان انقلاب اسلامي و جنگ تحميلي به تصويب مجلس رسيد؛ برابر ماده واحده اين قانون، تمامي وزارتخانه‌ها، شركت‌ها، مؤسسات دولتي، شهرداري‌ها، بانك‌ها، مؤسسات و شركت‌ها و سازمان‌هايي كه شمول قانون بر آنها مستلزم ذكر نام است مي‌توانند مستخدم جانباز رسمي يا ثابت يا داراي عناوين مشابه‌ خود به‌جز كارگران مشمول قانون كار را به شرط داشتن حداقل 20سال تمام سابقه خدمت براساس درخواست كتبي آنان و تصويب شوراي امور اداري و استخدامي كشور با افزودن سنوات خدمت ارفاقي كه به نسبت درصد جانبازي تعيين مي‌شود، به‌مدت خدمت آنان بدون پرداخت كسور فقط از لحاظ احتساب حقوق بازنشستگي بازنشسته‌ كنند. خدمت اضافه بر 30سال قابل محاسبه نبوده و در تعيين حقوق بازنشستگي آنان آخرين حقوق قبل از بازنشستگي مبناي محاسبه قرار مي‌گيرد.

جانبازان 20تا 40درصد حداقل 3سال و حداكثر 6سال و جانبازان 40درصد تا مرز ازكارافتادگي حداقل 6سال و حداكثر 10سال از سنوات خدمت ارفاقي برخوردار مي‌شوند.

نكاتي كه در قانون نحوه بازنشستگي جانبازان قابل توجه است، عبارتند از: 

1- محدوده اجراي اين قانون در ابتدا شامل وزارتخانه‌ها، شركت‌ها، مؤسسات دولتي، شهرداري‌ها، بانك‌ها، مؤسسات و شركت‌ها و سازمان‌هايي كه شمول قانون بر آنها مستلزم ذكر نام است، بوده است.

2- تقاضاي جانباز بايد به‌صورت درخواست كتبي باشد.

3- شرط اجراي قانون داشتن حداقل 20سال سابقه خدمت بوده كه با سنوات خدمت ارفاقي جمع مي‌شود.

لذا اقدامي كه برخي صندوق‌ها مبني بر تكميل 30سال خدمت همراه با سنوات ارفاقي را شرط بازنشستگي اعلام مي‌كنند، خلاف قانون بوده و قابل پيگيري است.

علاوه بر آن معاون حقوقي رئيس‌جمهور در پاسخ به استعلام‌ها نيز به اين نكته اشاره كرده است و برابر نامه شماره 13610/175553 مورخ 90/9/7 به معاون حقوقي وزارت آموزش و پرورش چنين آورده است:

بنا به تصريح قانون نحوه بازنشستگي جانبازان، دستگاه‌ها مي‌توانند جانبازان انقلاب اسلامي را به شرط داشتن 20سال تمام سابقه خدمت براساس درخواست كتبي و تصويب شوراي امور اداري و استخدامي، با افزودن سنوات ارفاقي، بازنشسته كنند.

4- جانبازان 20درصد و بالاتر مشمول بهره‌مندي از اين قانون هستند.

5- مبناي محاسبه حقوق بازنشستگي حسب ماده واحده قانون، آخرين حقوق قبل از بازنشستگي خواهد بود.

در تاريخ 83/2/21 قانون اصلاح نحوه بازنشستگي جانبازان به تصويب مجلس رسيد و 2تبصره به ماده واحده اين قانون اضافه شد.

برابر اين تبصره‌ها چند محدوديت‌كه تا قبل از اصلاح قانون از سوي صندوق‌هاي بازنشستگي اعمال مي‌شد، برطرف شد: 

الف- در بند يك اصلاحيه عبارت «به‌جز كارگران مشمول قانون كار» كه در ماده واحده وجود داشت و مانع بهره‌مندي كارگران از اين قانون مي‌شد حذف شد.

ب- جانبازان و آزادگان كارگر مشمول قانون كار و تأمين اجتماعي با لحاظ تبصره 2ماده 2قانون اصلاح نحوه بازنشستگي و وظيفه قانون استخدام كشوري مصوب 68/12/13 مشمول قانون نحوه بازنشستگي خواهند بود و مشمول حداقل شرط سني 50سال با داشتن 30سال سابقه كار نيستند.

بنابر اين حداقل شرط سن بازنشستگي كه در قوانين، 50سال تعيين شده بود با اين اصلاحيه حذف شد و جانبازان و آزادگان كارگر مشمول بهره‌مندي از قانون شدند

issarr بازدید : 346 دوشنبه 19 تیر 1396 نظرات (0)

ماده۲۷ قانون جامع خدمات رساني به ايثارگران :

مدت خدمت داوطلبانه جانبازان، رزمندگان، آزادگان و شهدا در جبهه قبل از استخدام و اشتغال در صورت تمایل جزء سنوات قابل قبول از لحاظ بیمه و بازنشستگی به مأخذ مشاغل سخت و زیان‌آور (یک به یک و نیم) محسوب می‌گردد.
دولت مکلف است مابه‌التفاوت کسور بیمه و بازنشستگی سهم کارمند و یا کارگر و کارفرما را برای مدت مذکور به مأخذ آخرین وضعیت استخدامی (حقوق و مزایای مشمول کسور بیمه و بازنشستگی) محاسبه و یکجا به صندوقهای مربوط واریز نماید.

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • نظرسنجی
    عضو کدام دسته از ایثارگران هستید؟
    چگونه با کمپین تلگرامی رزمندگان و جانبازان زیر 25 درصد آشنا شدید؟
    پیوندهای روزانه
    آمار سایت
  • کل مطالب : 2817
  • کل نظرات : 293
  • افراد آنلاین : 5
  • تعداد اعضا : 900
  • آی پی امروز : 67
  • آی پی دیروز : 104
  • بازدید امروز : 182
  • باردید دیروز : 145
  • گوگل امروز : 34
  • گوگل دیروز : 34
  • بازدید هفته : 2,538
  • بازدید ماه : 6,086
  • بازدید سال : 49,395
  • بازدید کلی : 1,510,089