loading...
انجمن رزمندگان و جانبازان زیر 25 درصد
آخرین ارسال های انجمن
issarr بازدید : 8612 سه شنبه 23 خرداد 1396 نظرات (13)

ایثارگران بدانند:

تبدیل وضعیت استخدامی ایثارگران


قانون تسهیلات استخدامی و اجتماعی جانبازان ابتدا در سال۶۹ توسط کمیسیون نهادهای انقلاب مجلس تصویب و در صحن مجلس با آزمایشی‌بودن آن موافقت شد. در ماده۱۰ این قانون برتبدیل وضعیت استخدامی جانبازان غیررسمی حسب درخواست آنان به استخدام رسمی، ثابت یا عناوین مشابه مورد تاکید قانونگذار قرار گرفت.
با دائمي‌شدن قانون تسهيلات استخدامي و اجتماعي جانبازان در تاريخ ۷۴.۳.۳۱ توسط مجلس، ماده10 به ماده8 تغيير يافت و دستگاه‌ها مكلف شدند حداكثر ظرف مدت 3ماه نسبت به تبديل وضعيت استخدامي جانبازان اقدام كنند.
با تصويب قانون برنامه پنجم توسعه جمهوري اسلامي و مستند به بند(الف) ماده44 اين قانون فرزندان شهدا از همه امتيازات و مزاياي مقرر در قوانين و مقررات مختلف براي شخص جانباز 50درصد و بالاتر برخوردار شدند.
با اين مصوبه قانوني فرزندان شهدا نيز همانند جانبازان از تبديل وضعيت استخدامي بهره‌مند گرديدند.
به همين منظور معاونت توسعه مديريت و سرمايه انساني رئيس‌جمهور در تاريخ ۹۲.۱.۲۴ بخشنامه تبديل وضعيت فرزندان شهدا را به همه دستگاه‌هاي اجرايي ابلاغ و مستند به بند الف ماده44 آنان را مكلف به اجراي قانون كرد.
قانون جامع خدمات‌رساني به ايثارگران در تاريخ ۹۱.۱۰.۲ به تصويب مجمع تشخيص مصلحت نظام رسيد. در ماده60 اين قانون مجددا بر تبديل وضعيت استخدامي جانبازان تاكيد و آزادگان به آن اضافه شدند.
در اين مصوبه حوزه شمول دستگاه‌هاي اجرايي كه مكلف به اجراي اين قانون شده‌اند از قانون تسهيلات استخدامي و اجتماعي جانبازان گسترده‌تر شد و دستگاه‌هاي بيشتري مكلف به اجراي قانون تبديل وضعيت استخدامي ايثارگران شدند.
بر اساس بند (ذ) ماده87 قانون برنامه ششم توسعه، ماده21 قانون جامع خدمات‌رساني به ايثارگران اصلاح و 2 تبصره به آن اضافه شد.
در تبصره يك اين اصلاحيه آمده است: وضعيت استخدامي مشمولان اين ماده حداكثر پس از 3 ماه رسمي قطعي مي‌شود.
ماده21 قانون جامع به شرح زير است:
كليه دستگاه‌هاي موضوع ماده2 اين قانون مكلفند حداقل 25درصد از نيازهاي استخدامي و تامين نيروهاي مورد نياز خود را كه وفق ضوابط و مجوزهاي مربوط و جايگزيني نيروهاي خود اخذ مي‌نمايند به خانواده‌هاي شاهد، جانبازان و آزادگان، همسر و فرزندان شهدا و جانبازان 25درصد و بالاتر و فرزندان و همسران آزادگان يك‌سال و بالاي يك‌سال اسارت اسرا و خواهر و برادر شاهد اختصاص دهند و 5درصد سهميه استخدامي را نيز به رزمندگان با سابقه حداقل 6ماه حضور داوطلبانه در جبهه و همسر و فرزندان آنان و فرزندان جانبازان زير 25درصد و آزادگان كمتر از يك سال اسارت اختصاص دهند.
آنچه از الحاق اين تبصره در بادي امر به نظر مي‌رسد اين است كه مقنن به دنبال حل مشكل ايثارگراني بوده كه طي سال‌هاي متمادي بدون ثبات شغلي در دستگاه‌هاي مشمول ماده2 قانون جامع مشغول خدمت بوده و بدون بهره‌مندي از امتيازات و تسهيلات قانوني به صورت غيررسمي مشغول به‌كار بوده‌اند. افرادي كه مشمول تبديل وضعيت استخدامي مي‌شوند و دستگاه‌هاي اجرايي ظرف مدت 3ماه بايد نسبت به اجراي قانون اقدام كنند عبارتند از: والدين شهدا، جانبازان با هر درصد جانبازي، همسر و فرزندان آنان، آزادگان با هر ميزان سابقه اسارت، همسر و فرزندان آنان، فرزندان و همسران شهدا، رزمندگان باسابقه حداقل 6ماه حضور داوطلبانه در جبهه و همسر و فرزندان آنان، خواهر و برادر شهيد.
افراد فوق كه در استخدام غيررسمي دستگاه‌هاي مشمول ماده2 قانون جامع مي‌باشند در صورت تمايل به تبديل وضعيت استخدامي بايد براساس تبصره الحاقي به ماده21 قانون جامع پيگير حقوق قانوني خود باشند. تعدادي در دستگاه‌هاي اجرايي و نهادهاي متولي امور ايثارگران با برداشتي سطحي و سليقه‌اي از قانون به دنبال تضييع اين حق مسلم و قانوني هستند. آنان با سوء برداشت از قانون به دنبال آن هستند كه اين نظريه را به ايثارگران و دستگاه‌ها تحميل كنند كه منظور قانونگذار ايثارگراني هستند كه مشمول ماده21 قانون جامع بوده و از ابتداي تصويب قانون جامع حسب‌ضوابط و مقررات اين ماده پذيرفته شده ولي رسمي نشده‌اند.
اين برداشت كاملا مغاير با قانون جامع و تبصره الحاقي است، زيرا در قانون جامع كه مجلس مكلف به رعايت نكات مدنظر مجمع تشخيص مصلحت نظام در ابلاغ آن بوده به تصريح آمده است كه تبصره‌هاي بند (و) ماده44 قانون برنامه پنجم همچنان به قوت خود باقي است.

مطالب مرتبط
ارسال نظر برای این مطلب
این نظر توسط ابراهیم در تاریخ 1397/04/25 و 6:34 دقیقه ارسال شده است

سلام.بنده فرزند رزمنده جانباز ۲۰درصد هستم و در اداره آبفا اهواز قسمت حراست مشغولم نیروی شرکتی هستیم .آیا تبدیل وضعیت شاملم میشود؟اگر میشود چه باید بکنم؟تشکر میکنم جواب رو به ایمیلم بفرستید.ممنون از سایت خوبتون و اطلاع رسانی

این نظر توسط ابراهیم در تاریخ 1397/04/20 و 2:49 دقیقه ارسال شده است

سلام .بنده فرزند جانباز ۲۰درصد هستم و در اداره آبفا اهواز قسمت حراست مشغولم آیا تبدیل وضعیت شامل م میشود؟تشکر میکنم جواب رو به ایمیلم بفرستید.نزدیک ۹سال هم بدون احتساب سابقه خدمت سربازی سابقه دارم و دیپلم هم هستم.پدرم هم بازنشسته همین اداره است

این نظر توسط سد داریوش شریفی در تاریخ 1397/03/30 و 15:54 دقیقه ارسال شده است

با سلام

من فرزند جانباز 20 درصد هستم مدت 14 سال به صورت کارمعین خدمت می کنم می خواستم بدانم تبدیل وضعیت من چگونه است . با تشکر فراوان

این نظر توسط جواد در تاریخ 1397/02/05 و 17:56 دقیقه ارسال شده است

با عرض سلام و خسته نباشید.
چند باری جهت بخشنامه تبدیل وضعیت فرزندان جانبازان زیر 25 درصد به بنیاد جانبازان مراجعه کردم ولی اونها میگن چیزهایی که تو این سایت هست همش الکیه.من 5 سال و دو ماه هست که شرکتی هستم ولی برای تبدیل وضعیت هیچ بخشنامه ای در دست ندارم اگه امکان داره راهنمایی بفرمائید.ممنون

این نظر توسط راد در تاریخ 1396/11/18 و 16:25 دقیقه ارسال شده است

با عرض سلام خدمت برادر گرامی. برادر 2 شهید دفاع مقدس هستم. دارای مدرک فوق لیسانس مدیریت اجرایی و نیز لیسانس مهندسی تعمیرونگهداری هواپیما کاملا مرتبط با شغلم هستم و 22 سال سابقه کار تامین اجتماعی دارم که حدود 15 سال آن در یک شرکت هواپیمایی به عنوان مهندس تعمیر و نگهداری هواپیما مشغول کار می باشم. متاسفانه از 4 سال پیش طرح طبقه بندی مشاغل در این شرکت کاملا به صورت سلیقه ای اجرا شد که حکم قراردادهای کاری سالیانه اینجانب با گروه بسیار پایین در حد کارشناس بدون سابقه تازه کار است. با وجود نامه نگاری با امور اداری در سال های اول شروع طرح و درخواست های مکرر شفاهی از ابتدا تا امروز از معاونت مهندسی جهت نامه نگاری با معاونت اداری و نهایتا\" تغییر احکام حقوقی بنده، تا کنون ترتیب اثری برای بالا بردن گروه و رتبه ام ننموده اند. درخواست راهنمایی دارم؟ با آرزوی طول عمر و سلامتی برای رهبر عزیزمان و تشکر از شما، خدا قوت.

این نظر توسط زرگانی در تاریخ 1396/11/13 و 4:21 دقیقه ارسال شده است

متاسفانه وزارت نفت فرزندان جانبازان رو تبدیل وضعیت به رسمی نمیکنه و جواب میدن زنگنه نمیزاره یعنی آقای زنگنه میتونه قانون رو اجرا نکنه؟

این نظر توسط هوشنگ حیدری در تاریخ 1396/11/10 و 18:19 دقیقه ارسال شده است

با سلام من کارمند پیمانی اداره ثبت احوال هستم و فرزند جانباز زیر ۲۵درصد هستم آیا میشه منو رسمی کنند یا نه

این نظر توسط الناز در تاریخ 1396/10/11 و 22:18 دقیقه ارسال شده است

سلام..من فرزند جانباز ٢۰درصدم پدرم شیمیایی شده ..هیچ سهمیه ای تا الان از طرف بنیاد جانبازان ب من ک فرزند جانبازم تعلق نگرفته، هر بارم پیگیر میشیم میگن چون درصدش کم سهمیه نداریم..حتی دانشگاه هم با هزینه خودم رفتم ..میخوام بدونم واقعا ۵درصد اینقد مهم ک از همه سهمیه ها محرومیم؟

این نظر توسط ایراندوست در تاریخ 1396/09/23 و 11:01 دقیقه ارسال شده است

سلام. بنده دانشجوی دکترای تخصصی و فرزند جانباز 20 درصد هستم. آیا برای جذب و استخدام به عنوان هیات علمی امتیازی دارم؟
لطفا راهنمایی کنید
پاسخ : سلام
سوالاتتون رو یا از اقای ملایی بپرسین یا تو گروه جانبازان زیر 25 درصد مطرح کنین...آدرسشون صفحه ی اول سایت هست ممنون

این نظر توسط محمد در تاریخ 1396/08/18 و 16:41 دقیقه ارسال شده است

سلام خسته نباشید من فرزند جانباز زیر بیست و پنج درصد هستم و بعنوان نیروی قراردادی در آموزش و پرورش مشغول می باشم آیا تبدیل وضعیت شامل من می شود اگر می شود باید چطوری پیگیری کنم خواهشاً راهنمایی کنید با تشکر


کد امنیتی رفرش
1 2 صفحه بعد
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • نظرسنجی
    عضو کدام دسته از ایثارگران هستید؟
    چگونه با کمپین تلگرامی رزمندگان و جانبازان زیر 25 درصد آشنا شدید؟
    پیوندهای روزانه
    آمار سایت
  • کل مطالب : 2817
  • کل نظرات : 293
  • افراد آنلاین : 6
  • تعداد اعضا : 900
  • آی پی امروز : 79
  • آی پی دیروز : 104
  • بازدید امروز : 195
  • باردید دیروز : 145
  • گوگل امروز : 34
  • گوگل دیروز : 34
  • بازدید هفته : 2,551
  • بازدید ماه : 6,099
  • بازدید سال : 49,408
  • بازدید کلی : 1,510,102